یک کارشناس بازار خودرو:

قیمت خودرو افزایش داشته است/ بازار خودرو راکد است/ قیمت خودرو خارجی پایین آمده

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۰:۳۶:۵۳
کد خبر: ۹۱۴۶۹۸
قیمت خودرو افزایش داشته است/ بازار خودرو راکد است/ قیمت خودرو خارجی پایین آمده
یک کارشناس بازار خودرو گفت: بازار خودرو راکد است و خرید و فروشی یا به صورت محدود انجام می‌شود یا اصلا اتفاق نمی‌افتد.

«امیر عرفانی»، نمایشگاه‌دار و کارشناس بازار خودرو، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، راجع به وضعیت بازار خودرو گفت: بازار راکد است و خرید و فروش یا به صورت محدود انجام می‌شود یا اصلا اتفاق نمی‌افتد. قیمت‌ها نیز در دو هفته اخیر افزایش داشته است.

او ادامه داد: روز گذشته پراید سایپا ۱۳۱ نزدیک 300 هزار تومان، پراید 111 نزدیک ۴۰۰ هزار تومان، سمند  EF7 حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند LX در بازار حدود ۳۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ GLX تک‌سوز حدود ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ SLX حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو پارس حدود ۳۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

عرفانی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه وضعیت بازار خودرو دچار مشکل شد، اظهار کرد: نیاز است قیمت‌ها پایین بیاید تا مردم قدرت خرید داشته باشند. پرایدی که امروز با این قیمت به فروش می‌‎رسد واقعا برای مصرف کننده نمی‌ارزد. مصرف کننده چهل و چند میلیون برای ماشینی هزینه کند که نه امکانات خاصی دارد و نه امنیت دارد.

این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: قیمت خودروهای خارجی پایین آمده‌اند اما باز سرسام آور است و خرید فروش این بازار خیلی کمتر از خودروهای داخلی است. امروز در بازار خودرو کمبودی نداریم و حتی زیادتر از مصرف بازار نیز خودرو وجود دارد.

او در پایان بیان کرد: نیاز است برای بهبود وضعیت بازار خودرو به غیر از خودروهایی که امروز در گمرک خاک می‌خورند به سمت واردات ماشین های دست دوم برویم تا به این وسیله شاهد تغییری در بازار باشیم.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز