استاندار قم در آیین افتتاح طرح‌های برق خبر داد:

راه‌اندازی اولین شهرک تولید انرژی خورشیدی در مجاورت دریاچه نمک قم

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۳:۱۱:۰۲
کد خبر: ۹۱۴۹۲۵
راه‌اندازی اولین شهرک تولید انرژی خورشیدی در مجاورت دریاچه نمک قم
استاندار قم از آمادگی برای راه‌اندازی اولین شهرک تولید انرژی خورشیدی در مجاورت دریاچه نمک خبر داد.

به‌گزارش برنا از وزارت نیرو، "بهرام سرمست" صبح امروز در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پنج پروژه صنعت برق استان قم که با حضور همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو در سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، گفت: درخصوص استفاده از انرژی پاک تاکنون ۲۶ واحد مجوز دریافت کرده و‌ جانمایی شده‌اند، اما به‌دلیل نوسانات ارز برنامه اجرایی آن محقق نشده است.

وی با بیان اینکه امسال تابستان بدون مشکلی را سپری کردیم، افزود: طرح‌های مهم امروز سرمایه‌گذاری مناسبی است، اما با توجه به قرار گرفتن در ‌نزدیکی تهران، نیازمند تقویت بیشتر شبکه‌های برق هستیم.

استاندار قم، صنعت برق را به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت، برای شهرک‌های صنعتی، با اهمیت دانست و افزود: احداث پست ۴۰۰ کیلوولت با توجه به نیاز قم و ‌احداث پست ۶۳ کیلوولت در هسته مرکزی قم از دیگر نیازهای برقی استان است.

 

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت نیرو در صنعت برق قم

"غلامرضا خوش‌خلق" مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران نیز در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پنج پروژه صنعت برق استان قم گفت: در ‌چند سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت برق قم صورت گرفته که بیش از ۲۲۰ میلیارد ‌تومان آن امروز به بهره‌برداری‌ می‌رسد.

وی افزود: در پست 230 کیلوولت نیزار قم که در منطقه‌ای صنعتی واقع شده تا برق مورد نیاز مشترکان صنعتی تامین شود، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی و حفاظتی به‌کار گرفته شده است.

خوش‌خلق با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت خوبی در صنعت برق استان ایجاد شده است، اظهار کرد: در چند سال گذشته تعداد تراسفورماتورهای قم ۳۸ درصد‌ افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران افزود: با ‌وجود افزایش مصرف برق قم‌ که به‌دلیل تغییر تعرفه اتفاق افتاد، اما در ‌چند سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ‌قم داشته‌ایم که بیش از ۲۲۰ میلیارد ‌تومان آن امروز به بهره‌برداری‌ می‌رسد.

‌وی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر در این استان معادل ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا داریم، گفت: برق تهران حدود ۱۵۰۰ میلیارد ‌تومان اعتبارات طرح و‌ پروژه دارد ‌و تاکنون ۷۰۰ کیلومتر کابل زیرزمینی در استان‌های تحت پوشش احداث کرده است.

در سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و افتتاح هفتگی طرح‌های آب و برق در سراسر کشور، صبح امروز با حضور معاون برق و انرژی وزیر نیرو در استان قم، پنج پروژه صنعت برق به ارزش 226 میلیارد تومان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

نظر شما