مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند عنوان کرد:

سبقت پتروشیمی اروند از سابیک عربستان در کیفی سازی EPVC

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۶:۴۸:۴۸
کد خبر: ۹۱۵۰۷۱
سبقت پتروشیمی اروند از سابیک عربستان در کیفی سازی EPVC
تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی پتروشیمی و بخصوص صنایع کیف و کفش وچرم با نگاهی جدی به بازارهای داخل و خارج از کشور اصلی ترین هدف شرکت پتروشیمی اروند است که هم ا کنون بخش قابل توجهی از این نیاز داخلی را با تولیدات خود پاسخ می دهد و بر این اساس همین تولیدات این مجتمع با بالاترین استانداردهای موجود دنیا به رقابت پرداخته است

به گزارش برنا، حسن نشان زاده مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری درحاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش وصنایع وابسته با بیان این که پتروشیمی اروند معتقد است باید برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در صنایع پایین دستی نیازهای اصلی مرتفع شود گفت: در حال حاضر این مجتمع با تولید مجموعهای از زنجیره واحد های کلرآلکالی، اتیلن دی کلراید و وینیل کلراید مونومر و وپلی وینیل کلراید و همچنین واحدهای تولید اسید سولفوریک  وکارخانه شستشوی نمک قادر است محصولاتی همچون کاستیک، گاز کلر، آب ژاول، EPVC و spvc مورد نیاز بازار صنایع پایین دستی را به خوبی تامین کند.

وی ادامه داد: انواع محصولات پتروشیمی این مجتمع  به 2 میلیون 800 هزار تُن در سال می رسد که از این میزان، حدود 340 هزار تن PVC است که سهمSPVC  300 هزار تن و EPVC 40 هزار تن خواهد بود .

نشان زاده اضافه کرد: درحال حاضر پتروشیمی اروند قادر است هرساله 660 هزار تن کاستیک، 585 هزار تن کلر، 890 هزار تن اتیلن دی کلراید که اختصارا با نام EDC شناخته می شود را به بازار تحویل دهد.

این فعال صنعت پتروشیمی با اشاره به این که صنایع پایین دست محصولات EPVC شامل صنایع کیف و کفش چرم است، گفت: تولید EPVC در سال 96 به میزان 10 تا 11 هزار تن بود، این رقم در سال 97 به بیش از دو برابر رسید و برنامه‌ریزی شدهایم تا  ظرف امسال 9 به میزان 28 هزار تن EPVC تولید و به بازارهای هدف عرضه شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تقاضای داخلی برای EPVC در کشور به میزان 24 هزار تن در سال است که در صورت تحقق 100 درصدی برنامه تولید امسال، علاوه بر تأمین کامل نیاز داخلی به این محصول مهم در صنایع پاییندستی، می‌توانیم 4 هزار تن مازاد را برای صادرات برنامه ریزی کنیم. نشان زاده همچنین گفت: تولیدکنندگان صنایع چرم وکیف و کفش، پیش از این EPVC مورد نیاز خود را از  کشورهایی مانندکره جنوبی، چین و یا با واسطه از سابیک عربستان تأمین می‌کردند که اکنون دیگر نیازی به واردات این محصول برای صنایع کیف و کفش چرم نیست و آنچه از سمت تولیدکنندگان کیف و کفش چرم و اتحادیه‌های مربوطه آنها به ما اعلام شده، EPVC تولید پتروشیمی اروند با کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی و با قیمتی رقابت پذیر بدست آنها می‌رسد.

 مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر این که آیا محصولEPVC  تولیدی این مجتمع با استانداردهای روز سابیک ویا دیگر تولید کنندگان جهانی همخوانی دارد یا خیر نیز گفت: بدون تردید باید اعلام کنیم که این محصول نه تنها با آن استانداردها برابری می کند بلکه به لحاظ مطلوبیت از محصولات مشابه سابیک عربستانسعودی نیز کیفی تر است و این موضوع را همین امسال هم در اظهار نظر های مشتریان کشور ترکیه مشاهده کرده ایم که EPVC پتروشیمی اروند را کیفی تر از نمونه های مشابه  ارزیابی کرده اند.

وی با تاکید بر این که با به میدان آمدن این تولیدات، فعالان صنعت چرم و کیف و کفش از مشکلاتی مانند چالش های واردات و هزینه های گمرکی و حمل ونقل رهایی یافته اند گفت: پیش از این برای  هر تن EPVC کره‌ای 40 دلار هزینه حمل و 10 تا 15 درصد هزینه گمرکی پرداخت میشد که هم اکنون این هزینه دیگر تولیدکنندگان را تحت فشار قرار نمیدهد و در قیمت تمام شده تاثیر شگرفی باقی می گذارد.

نشان زاده ادامه داد: خوشبختانه با ممنوعیت واردات چنین مواد و محصولاتی، بازار داخلی صنایع کیف و کفش سازی از تولیدات داخلی استفاده میکند و این مسئله زنجیره بزرگی از اشتغال و کار را در کشور به جریان انداخته است.

وی با تصریح این که پتروشیمی اروند با رویکرد حداکثر سازی ارزش افزوده و ارز آوری به کشور به فعالیت خود ادامه می دهد گفت:شاید این نگاه برای مجموعه پتروشیمی اروند به طور اخص سود بالایی نداشته باشد اما در عوض این سود نصیب صنایع پایین دستی کشور خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز