با حضور رییس جمهور صورت میگیرد؛

بهره برداری از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان طی همین هفته

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۱:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۲۱۸۰۳
بهره برداری از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان طی همین هفته
بخش بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی گهران طی هفته جاری با حضور رییس جمهور در سیر جان به بهره برداری می رسد.

به گزارش برنا، امیر دودابی نژاد مجری طرح های نیروگاه های خصوصی شرکت مادر تخصصی برق حرارتی پیش از ظهر امروز طی یک نشست خبری گفت: نیروگاه ۴۹۲ مگاواتی گهران(گل گهر سیرجان) در راستای توسعه تولید برق در جنوب شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه ، احداث نیروگاه با ۲ واحد گازی ۱۶۶مگاواتی و یک واحد بخار۱۶۰مگاواتی جمعابه میزان ۴۹۲ مگاوات ( در شرایط) ایزو به شرکت گهر انرژی سیرجان به عنوان سرمایه گذار واگذار گردید و اینک بخش بخار آن با حضور رییس جمهور در همین هفته به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: بهره برداری از این نیروگاه با میزان مصرف  ۴۵ هزار متر مکعب  گاز در ساعت برای هر واحد، نقش بزرگی در صرفه جویی از سوخت گازوییل خواهد داشت.

وی تصریح کرد این میزان مصرف گازوییل معادل ۴۵ هزار متر مکعب گاز خواهد بود و جایگزینی گاز مصرفی بجای گازوییل از مزایای اجرای این طرح خواهد بود‌

وی همچنین گفت:برای سوخت مصرفی این نیروگاه دو مخزن پاسخگویی ۲۰ هزار متر مکعبی برای ۲۰ روز در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش همچنین حسنعلی تقی زاده مدیر عامل شرکت مدیریت انرژی تابان نور نیز در این نشست خبری با بیان این که این نیروگاه در اهداف اولیه برای تامین انرژی برق کارخانجات معدنی سایت گل گهر سیرجان طراحی شده بود گفت: روز ۲۲ تیزماه امسال واحدهای این نیروگاه به شبکه سراسری سنکرون شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی گهران

وی افزود: راندمان بخش گازی این نیروگاه ۳۴ درصد وراندمان کلی آن ۴۹درصد است .

تقی زاده سرمایه گذاری بلوک اول این نیروگاه ۲۸۰‌میلیون یورو بوده و در بخش EPCو هم فاینانس آن از سوی شرکت مپنا  به میزان ۷۰ درصد تامین شده است.

وی ادامه داد؛بلوک مذکور (فاز یک) در کلاسE نصب شده که راندمان آن ۴۸ درصد و در حال بهره برداری است.

تقی زاده همچنین اضافه کرد:بلوک دوم  نیروگاه گهران سیرجان نیز با کلاس Fو راندمان ۵۸درصد است که مطالعات FSآن انجام شده و با مذاکره با شرکت آنسالدو ایتالیا و مپنا در حال پیگیری است.

وی درخصوص این پرسش که آیا مشکلات تحریمی باعث نمی شود که شرکت ایتالیایی کار در این نیروگاه را ادامه ندهد نیز گفت: یک ویژگی این شرکت ایتالیایی این است که در همین  شرایط تحریمی مشابه همین اقدام را در نیروگاه هریس انجام داده و معمولا تجهیزات مورد نیاز را قبل از دریافت پول به ما تحویل می دهد مشروط بر این که به طرق مختلف ارز لازم را به آنها بدهیم و از این لحاظ مشکلی احساس نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز