پنج دلیل برای خرید پژوپارس ایران خودرو

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۲۱:۵۹:۳۸
کد خبر: ۹۳۳۴۱۷
پنج  دلیل برای خرید پژوپارس ایران خودرو
پژوپارس که در گذشته با نام پژو پرشیا شناخته می‌شد، فیس لیفت موفقی از محصول پرفروش ایران خودرو یعنی پژو 405 است. خودرویی که الهام گرفته از محصول معروف فرانسه است و با اعمال برخی تغییرات روی طراحی بدنه، موتور، بخش های ایمنی و مواردی دیگر، به عنوان خودرویی جدید در سبد محصولات ایران خودرو قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در ادامه با بررسی 6 دلیل برای خرید پژوپارس همراه ما باشید.

پژوپارس یا پژو پرشیا، خودروی محبوب ایرانیان

با اینکه درحال حاضر بازار خودروی ایران پر از محصولات چینی شده و شاهد کیفیت پایینی در تولیدات داخل هستیم، اما هنوز هم برخی خودروهای با کیفیت در سبد محصولات و تولیدات ایرانی وجود دارد. خودروهایی نظیر پژو 206، پژو 405، پژوپارس، تندر، رانا، پراید، سمند و برخی محصولات دیگر که علاقمندان بسیاری دارند.

البته تمام این محصولات دارای محبوبیت و قیمت یکسانی نیستند، اما همچنان در فروش اینترنتی خودرو و یا مراکز فروش فیزیکی در حجم بالایی معامله می شوند. پژوپارس یکی از همین خودروها است و بر خلاف سابقه بالایی تولید آن همچنان دارای کیفیت مناسبی است.

پژوپارس دارای موتوری 4 سیلندر است که حجمی 1.8 لیتری دارد و با داشتن 8 سوپاپ، نسبت تراکم سوخت درون محفظه احتراق به 9.3 می رسد. موتور دارای قدرتی 100 اسب بخار است و با رسیدن به دور موتور 6 هزار دور در دقیقه، گشتاوری 153 نیوتن بر متر را به دست می دهد. با این مقدمه می توانیم به بررسی کامل پژوپارس بپردازیم.

1- نگاهی به طراحی بیرونی پژوپارس ایران خودرو

خودروهای فرانسوی پژو در بازار ایران همواره دارای طراحی بسیار جذابی بوده اند و به محض ورود با استقبال بی نظیری روبرو شده اند. از نمونه های معروف محصولات پژو فرانسه می توانیم به پژو 206، پژو 405 و پژو پارس اشاره کنیم، خودروهایی که همواره در لیست فروش اقساطی ایران خودرو جایگاه ثابتی دارند.

با اینکه پژوپارس نمونه ای فیس لیفت شده از پژو 405 است، اما دارای ظاهری بسیار زیباتر و جوان پسند تر شده است. برروی بدنه خودرو شاهد حضور خطی زاویه دار از بخش انتهایی تا بالای چراغ های جلویی هستیم که ظاهر خودرو را به خوبی خشن و پر قدرت به نمایش می گذارد.

طراحی جلو پنجره نیز در عین سادگی دارای زیبایی خاص خود است و هماهنگی کاملی با طراحی کلی خودرو دارد. به خصوص با نصب چراغ های مه شکن برروی سپر در کنار چراغ های اصلی، گویی طرح کلی کار رقم خورده است.

در بخش عقب خودرو نیز با اینکه طراحی بسیار مشابهی با پژو 405 دیده می شود، اما با تغییر در شکل چراغ ها و اعمال برخی تغییرات جزیی تلاش به ایجاد نمایی جذابتر بوده است. حتی در نگاهی دقیق تر باید پژوپارس را نمونه از ادغام پژو 405 و پژو 406 معرفی کنیم.

2- پیشرانه خوب، مهمترین دلیل برای خرید پژوپارس است

همانطور که پیش تر هم گفته شد پژوپارس با داشتن موتوری 1.8 لیتری، توانایی تولید 100 اسب بخار قدرت را دارد که به چرخ های جلویی منتقل می شود. هرچند که قدرت 100 اسب بخار به لحاظ عددی خیلی مناسب به نظر نمی رسد، اما در عمل شاهد شتابی قدرتمند و موثر هستیم که تجربه رانندگی خوبی را به دست می دهد.

پژو پارس با داشتن موتوری با کد XU7JP/L3 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز به 11 ثانیه زمان دارد، عددی که حتی در مقایسه با پژو 207 آی،به عنوان خودرویی قدرتمند در حدو 0.6 ثانیه کمتر است.

3- بررسی فضای درونی پژوپارس، خودرو محبوب مدیران

پس از گذشت چند سال از تولید پژوپارس به زودی این خودرو با نام خودروی مخصوص مدیران در بین مردم شناخته شد. خصوصا که تعداد محدودی از این خودرو با داشتن دنده اتوماتیک، دقیقا با نام پژوپارس سری مدیران به بازار عرضه شد.

این خودرو در تمام نمونه های خود دارای کیفیت مناسبی در طراحی داخلی است و با رعایت استانداردهای پژو فرانسه در طراحی داخلی، حتی در سواری های طولانی مدت نیز آسایش کافی برای سرنشینان فراهم می شود.

البته این پژوپارس برای افراد قد بلند خودروی مطلوبی به نظر نمی رسد و اگر قد بلندی دارید، در پژو پرشیا راحتی کاملی نخواهید داشت. اما در بخش صندوق خودرو با ایجاد فضای کافی، پژوپارس تبدیل به خودرو خانوادگی شده و جای مناسبی برای بار در اختیار شما قرار می دهد.

4- تجهیزات، امکانات و آپشن های رفاهی پژوپارس

با اینکه مفهوم امکانات و آپشن های رفاهی در خودروهای ایرانی در مقایسه با خودروهای برند و مطرح خارجی بسیار متفاوت است، اما پژوپارس دارای امکانات نسبتا خوبی است. از مهمترین امکاناتی که در پژوپارس وجود دارد باید به فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی پیشرفته، بلندگوی عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، تریمم دو رنگ و قطعات طرح چوب در نمای داخلی اشاره کنیم.

موارد نامبرده در دیگر خودروهای هم رده با پژوپارس یا نمونه های پیش از آن به ندرت در خودروی دیگری یافت می شود و شاید همین عامل از جمله دلایلی بود که در فروش نقدی پژو پارس tu5 تحویل فوری به خوبی اثرگذار بود. اما مسلما این موارد تنها آپشن های پژوپارس نیستند.

آینه جانبی برقی، شیشه بالابر های برقی، رینگ فولادی 14 اینچی، دماسنج روی داشبورد، سیستم اتولاک، اتو فلاشر، سیستم اخطار سرقت و مستر لاک از دیگر آپشن های رفاهی موجود برروی پژوپارس هستند. با این تفاسیر باید پژوپارس را خودرویی با ارزش خرید بالا معرفی کنیم.

5- پژو پارس، خودرویی ایمن و مناسب

در بخش پایانی نگاهی به ایمنی پژوپارس خواهیم داشت. پژو پرشیا برای ایجاد امنیت لازم و تکمیل کیفیت خودرو دارای 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلویی است. ترمز های جلویی و عقبی همه از نوع دیسکی هستند و با نصب سیستم های ABS و EBD برروی خودرو مقدمات اولیه سیستم ترمز به خوبی مهیا شده است.

نصب سنسور ضد سرقت و سنسور هشدار دنده عقب نیز از دیگر تجهیزات ایمنی موجود برروی پژوپارس هستند. همچنین در بخش جلویی، ترمز های دیسکی موجود از نوع خنک شونده هستند تا در حین ترمز خودرو دارای قدرت مانور بالایی باشد و در شرایط حاد عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

با توجه به اطلاعات ارائه شده در این نوشتار با اطمینان می توانیم پژو پارس ایران خودرو را به عنوان یکی از معدود محصولات با کیفیت و دارای ارزش خرید بالا در بازار داخلی خودرو معرفی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز