نکات طلایی درباره لوازم یدکی کیا موتورز

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۲:۵۰:۴۶
کد خبر: ۹۳۳۶۹۲
نکات طلایی درباره لوازم یدکی کیا موتورز
کمپانی کیا موتورز، به عنوان قدیمی‌ترین شرکت تولیدکننده اتومبیل در کره جنوبی شناخته می‌شود که در 11 دسامبر سال 1944، وقتی که کره در زمان جنگ جهانی دوم، هنوز تحت کنترل ژاپن بود، تأسیس شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  کیا موتورز دومین خودروساز بزرگ در کره جنوبی است که در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان نیز مشغول به ارائه خدمات است. این شرکت، زیر مجموعه شرکت بزرگ کره‌ای هیوندای است. کمپانی کیا موتورز، به عنوان قدیمی‌ترین شرکت تولیدکننده اتومبیل در کره جنوبی شناخته می‌شود که در 11 دسامبر سال 1944، وقتی که کره در زمان جنگ جهانی دوم، هنوز تحت کنترل ژاپن بود، تأسیس شد. کیفیت بالای محصولات و قیمت پایین این خودروها، آن‌ها را بسیار محبوب کرده است. از این‌رو خودروهای این شرکت، در طی سال‌های متمادی در کشورهای مختلف، به عنوان بهترین خودروی سواری، انتخاب شدند.

در کشور ما نیز مدل‌های مختلفی از محصولات کیا موتورز، تولید و عرضه می‌شوند که طرفداران نسبتاً زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. گفتیم که پرفروش‌بودن خودروهای کیا در نقاط دیگر جهان، علاوه‌بر کیفیت بالای آن‌ها، ریشه در قیمت نسبتاً پایین آن‌ها دارد. از این‌رو بسیاری از مردم قادر به خرید آن‌ها هستند. با این‌ وجود، محصولات کیا در ایران برای قشر نسبتاً کمی قابل استفاده‌اند. این موضوع به دلیل قیمت بالای آن‌ها و لوازم یدکی‌شان است.

همه این‌ها، گویای اهمیت بالای نگهداری صحیح از خودروهای این برند می‌باشد. علاوه‌بر نگهداری مناسب، انتخاب بهترین لوازم یدکی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای انتخابی مناسب، باید اطلاعات کافی را دارا بود. در این مقاله به دو مورد از این لوازم یدکی که نقش بسیار مهمی در کارکرد صحیح خودروی شما دارد می‌پردازیم.

شمع خودرو

شمع، جزئی از قطعات داخلی و برقی یک خودرو به‌شمار می‌رود.  این قطعه، از مهم‌ترین لوازمی است که در فرآیند احتراق خودرو، دارای نقشی کلیدی است. می‌دانیم که در حالت عادی، نتیجه فرآیند احتراق خودرو، روشن‌شدن موتور آن است. از این‌رو به اهمیت بالای آن پی می‌بریم. محل نصب این قطعه، بر روی سرسیلندر می‌باشد و وظیفه اصلی آن، به اشتعال درآوردن سوخت و هوای وارد شده به سیلندر است. فرایند اشتعال به وسیله جرقه‌ای است که توسط شمع به وجود می‌آید.

تنوع بالای شمع خودرو، می‌تواند برای خریداران آن، سردرگمی‌هایی را به‎ بار آورد. از این‌رو در اینجا، شما را با دسته‌‌بندی کلی شمع خورو، آشنا می‌کنیم. در نوعی از دسته‌بندی، به موضوع سرد و یا گرم‌بودن یک شمع پرداخته می‌شود. در اینجا لازم است بدانید که شمع سرد و گرم چه تفاوتی با یکدیگر داشته و کدام یک برای خودری شما مناسب است.

· اصطلاح شمع سرد، به دسته‌ای از شمع‌های خودرو اطلاق می‌شود که به دلیل اینکه پس از شروع فرآیند احتراق، دمایشان کاهش می‌یابد و سرد می‌شوند. این شمع‌ها از نظر شکل ظاهری دارای پایه کوتاهی هستند و برای خودروهایی استفاده می‌شوند که دمای نسبی موتور آن‌ها، بالا است. در صورتی که از نوع نامرغوب این دسته شمع‌ها استفاده شود، به دلیل جرقه‌زدن‌های نابهنگام، بعد از مدت کوتاهی کیفیت آن‌ها به شدت افت می‎کند.

· دسته دیگر شمع‌ها، شمع‌های گرم هستند. این شمع‌ها دارای پایه بلندتری هستند و به دلیل اینکه حرارت را برای مدت زمان طولانی در خود حفط می‎کنند، برای خودروهایی استفاده می‎‌شوند که دمای موتور آن‎ها، نسبتاً پایین است.

شما می‌توانید برای اطمینان از اینکه شمع مورد نظرتان، از کیفیت و قیمت بسیار عالی برخوردار است، از بخش شمع‌های وبسایت یدک‌لند بازدید کنید.

لنت ترمز مناسب خودرو

دومین قسمتی که به آن می‌پردازیم، بخشی حیاتی برای یک خودرو و سرنشینان آن، یعنی لنت ترمز است. لنت ترمز، قسمتی از سیستم ترمز به حساب می‌آید که وظیفه آن، کاهش سرعت چرخش چرخ‌ها و یا توقف آن‌ها است. فرآیندی که باعث این کاهش سرعت و یا توقف می‌شود، این‌گونه است: پس از فشاردادن پدال ترمز خودرو، مایعی به نام مایع هیدرولیک، باعث فشرده‌شدن لنت‌ها به هر دیسک می‌شوند.

لنت خودرو، برخلاف شمع، تنوع چندانی ندارد. بنابراین بهتر است، بیشتر به نگهداری و مراقبت از آن دقت کنید.

· بهتر است از میزان ترافیک مسیر پیش روی خود مطلع شوید تا در ترافیکی سنگین، موجب استهلاک لنت‌ها نشوید.

· از رانندگی با سرعت بالا بپرهیزید تا فشار زیادی به لنت وارد نشود.

· از بارگیری بیش از حد ظرفیت خودروی خود، پرهیز کنید؛ چراکه به هنگام ترمزگیری، فشار بیشتری را به لنت‌ها وارد می‌کند.

· از فروشگاهی معتبر و با سابقه، لنت مناسبی را تهیه کنید.

نکات پایانی

تمام نکاتی که درباره خرید و نگهداری لوازم یدکی ماشین کیای شما گفته شد، به شرطی قابل اجرا هستند که لوازمی را که خریداری می‌کنید، از کیفیت بالا و قیمتی مناسب برخوردار باشند. با توجه به اهمیت این لوازم، نتیجه می‌گیریم که نمی‌توان، آن‌ها را از هر فروشگاهی خریداری کرد. پیشنهاد ما برای شما، فروشگاه اینترنتی یدک لند است.

در یدک‌لند، این امکان را دارید تا با انتخاب برند و مدل خودروی خود، تمامی لوازم یدکی قابل استفاده برای آن را مشاهده کنید و به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

از مزیت‌هایی که به هنگام استفاده یدک‌لند دریافت می‌کنید، می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-صرفه‌جویی در وقت

2-دوری از ترافیک و هوای ناپاک

3-آزادی عمل برای انتخاب بین انواع برندهای معتبر

شما می‌توانید با خرید از یدک لند، تغییرات مثبت و محسوسی را در فرآیند کارکرد خودروی کیای خود، احساس کنید.

انتخاب با شماست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز