روزانه ۱۲۰۰ تن صادرات داریم و فعلا با ۱۲۰درصد ظرفیت اسمی تولید می کنیم

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۱:۴۴:۰۷
کد خبر: ۹۳۶۱۰۳
روزانه ۱۲۰۰ تن صادرات داریم و فعلا با ۱۲۰درصد ظرفیت اسمی تولید می کنیم
در تیرماه سال جاری ما با ارائه ۱۰ درصد از سهام خو وارد بازار بورس شدیم که خوشبختانه نتایج خوبی تا کنون بدست آورده ایم.

به گزارش خبرنگار برنا، صانعی مدیر عامل پتروشیمی نوری در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: پتروشیمی نوری اکنون با ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می کند و در تلاش هستیم که در ۶ ماهه دوم سال نیز با تمهیداتی رکورد مناسب و جدیدی از تولید را ثبت کنیم.

با انجام یکسری اقدامات فنی و توسعه ای در حال حاضر از همه فازهای پارس جنوبی خوراک دریافت میکنیم که به ترتیب هیچ گونه مشکلی برای تامین خوراک نداریم.

وی تاکید کرد که خوراک دریافتی و فروش محصولات ما همه براساس قیمت های جهانی  است. بنابر مصوبه مجلس شورای اسلامی ۹۵ درصد خوراک ما بر پایه قیمت های بین المللی محاسبه میشود و تنها ۵ درصد آن با تخفیف به ما تحویل میشود.

صانعی افزود: ۹۰ درصد درآمد ارزی خود را وارد بازار ارزی نیما کرده ایم و ۱۰ درصد را نیز برای هزینه های شرکت و تامین قطعات کردیم.

وی ادامه داد، در برخی موارد ما گازهای زائد با سولفور بالا داریم که مجبور میشویم برای دفع آن مشعل ها را روشن کنیم، این امر باعث الودگی هوا میشود. به همین خاطر طرح "زیرو فلرینگ" یا خاموش کردن مشعل ها را اجرا کنیم.

او گفت: قصد داریم با تبدیل این گازها به کود سولفور آمونیاک و سموم دفع آفات این مشکل را حل کنیم. همینطور خوشبختانه میتوانم بگویم که پتروشیمی نوری در بخش تحقیق و توسعه پیشتاز بوده و آخرین دستاورد ما تولید پودر "کلر" بصورت پایلوت بوده که مورد نیاز صنایع تولید روغن صنعتی و صنایع آروماتیک است. ما خودمان نیز روزانه نیاز داریم. همینطور در تولید کاتالیست ها در خط مقدم هستیم.

صانعی افزود: روزانه ۱۲۰۰ تن صادرات داریم و ۱۵۰۰ تن نیز جهت تامین نیازهای داخلی به بازارهای کشور ارسال میشود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ارائه بیشتر سهام پتروشیمی نوری به بورس گفت: این امر بستگی به نظر سهام داران عمده ما شرکت های تاپیکو و هلدینگ خلیج فارس دارد.

او ادامه داد، ما رتبه اول مسئولیت اجتماعی را در زیر مجموعه نفت داریم و در زمینه های مختلف اقتصادی اجتماعی و محیط زیست اهداف مسئولیت اجتماعی را دنبال میکنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز