واریز هفتگی ۳۰۰ میلیارد تومان به خزانه‌داری کل کشور

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۴:۱۷:۱۵
کد خبر: ۹۳۶۲۵۴
واریز هفتگی ۳۰۰ میلیارد تومان به خزانه‌داری کل کشور
طبق لایحه بودجه ۹۹، شرکت های بیمه ای مکلفند مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را که براساس فروش بیمه (پرتفوی) هر یک از شرکت ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می رسد به صورت هفتگی به درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان برنامه و بودجه، طبق بند «الف» تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال آینده، شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه(پرتفوی) هر یک از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد، به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ١٦٠١١١ جدول شماره(٥) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود. منابع حاصله در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور قرار می‌گیرد تا در ردیف‌های مربوط به این دستگاه‌ها در جدول شماره(٧) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر، هزینه شود.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است. سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور موظفند گزارش عملکرد خود را هر سه‌ماه یک‌باراز نحوه هزینه وجوه مذکور به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش کنند.

تخصیص اعتبار سه ماهه به دستگاه‌های اجرایی مذکور از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، منوط به ارسال گزارش عملکرد از سوی دستگاه‌ها به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور و تایید عملکرد از سوی بیمه مذکور است.

نظر شما