۸۰ محموله غیراستاندارد، در ۹ ماهه سال جاری شناسایی و مرجوع شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۱۵:۵۵:۳۴
کد خبر: ۹۳۹۹۱۷
۸۰ محموله غیراستاندارد، در ۹ ماهه سال جاری شناسایی و مرجوع شد
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: در بازرسی‌های انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۰ محموله غیراستاندارد وارداتی شناسایی و از ورود آن به کشور جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مسلم بیات»، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در نشست خبری امروز گفت: کالاهای مرجوعی با وزن ۳۲ هزار و ۲۵۲ تن شامل قطعات خودرو، مواد غذایی، لوازم الکتریکی و مکانیکی بوده است.

وی با بیان اینکه استراتژی سازمان ملی استاندارد ایران برای ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی، تطبیق روش های ارزیابی انطباق با روش های متداول دنیا است افزود: یک بازرسی و آزمون مورد قبول برای همه دستگاهها را به عنوان یک اصل دنبال می کنیم تا سرعت ترخیص کالا بالا رود و کمترین ماندگاری کالا را در گمرکات داشته باشیم.

بیات از صدور ۱۶ هزار و ۵۰۰ گواهینامه صادراتی خبر داد و گفت: برای تسریع روند ترخیص کالا، محموله هایی که استمرار کیفیت داشته باشند با ارایه مدارک به صورت تصادفی کنترل می شوند.

معاون ارزیابی کیفیت با اشاره به تمرکز بر عملکرد شرکت های بازرسی تصریح کرد: در یک سال اخیر ۲۸۴ شرکت بازرسی مورد ارزیابی قرار گرفته و در همین راستا ۵۰ مورد تذکر واخطار داده شده و ۵ مورد نیز پروانه فعالیت آنها تعلیق شد.

وی به ارزیابی کیفی وسایل و تجهیزات شهربازی ها اشاره کرد و افزود: ۲۰ استاندارد بین المللی در زمینه وسایل و تجهیزات شهربازی ها وجود دارد.

بیات با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۸۱۹ مورد ارزیابی از هزار و ۸۷۷ شهربازی فعال انجام شده است ادامه داد: ۶۷/۸۶ درصد این وسایل مطابق با استاندارد بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص محصولات دانش بنیان گفت: صاحبان کالاهای دانش بنیان در صورت دریافت گواهی استاندارد برای محصولات خود می توانند این محصولات را تجاری کنند.

بیات اعلام کرد: تاکنون ۲۵ شرکت دانش بنیان موفق به دریافت گواهینامه استاندارد شدند.

وی در پایان از ۵۵۰ مورد بازرسی کیفی از سردخانه ها، مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها، خدمات مشتریان و میادین میوه و تره بار خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز