در ادامه روند بازدیدهای هفتگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد؛

ساماندهی سایت‌های گردشگری قشم برای میزبانی گردشگران

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۰۸:۴۶:۲۱
کد خبر: ۹۴۲۰۰۵
ساماندهی سایت‌های گردشگری قشم برای میزبانی گردشگران
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه برنامه بازدیدهای هفتگی خود، امروز جمعه (6 دی ماه) از روند اجرای چند طرح عمرانی و گردشگری بازدید کردن و بر سرعت بخشیدن تکمیل این طرح‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان در بازدید برخی پروژه های عمرانی و گردشگری جزیره، دستورات لازم برای  آماده سازی سریعتر این طرح ها را صادر کرد.

بازدید از مراحل ساخت و آماده سازی فاز دوم کمپ پارک ساحلی آفتاب قشم، نخستین مرحله از دیدارهای روز جمعه مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم بود.

فاز دوم کمپ پارک ساحلی آفتاب در مسیر ساحل جنوبی شهر قشم با اعتباری حدود 100 میلیارد ریال در فضایی به وسعت  6 هکتار در حال اجراست و تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، بخشی از فضای این کمپ با هدف افزایش رفاه عمومی و روحیه نشاط اجتماعی به فضای ورزشی اختصاص خواهد یافت.

ایجاد پارکینگی با ظرفیت ۲۰۰ خودرو و محوطه پارکینگ مخصوص قایق های تفریحی نیز از مزایای دیگر فاز دوم این کمپ پارک ساحلی است.

بازدید از طرح ساماندهی آبکناری جزایر ناز ، دومین مقصد بازدیدهای حمیدرضا مومنی و تیم همراهش بود.

جزایر ناز یکی از جاذبه های گردشگری جزیره قشم است که ویژگی مهم این سایت شرایط جزر و مد آب دریا (پس روی و پیش روی) آن می باشد. با اجرای طرح آبکناری در محدوده جزایر ناز، گردشگران با آسودگی خاطر می توانند از مناظر بکر طبیعی این منطقه با انجام ورزش های دریایی و هوایی نیز استفاده کنند.

طراحی آبکناری جزیره ناز برای ساماندهی و افزایش امنیت این محوطه گردشگری و با هدف ایجاد توسعه پایدار با استفاده از مصالح بومی قابل بازیافت و کمترین دخالت در طبیعت بکر جزیره قشم در دستور کار قرار گرفته است.

برای رفاه بیشتر گردشگران در این محوطه امکاناتی همچون مسجد، غرفه های صنایع دستی، پارکینگ، فضاهای نگهبانی و خدماتی، دوش های صحرایی، سرویس های بهداشتی، ایستگاه هلال احمر و... طراحی شده که قرار است تا پایان سال جاری مراحل اجرای آن به پایان رسیده و آماده بهره برداری شود.

همچنین یک مسیر ورودی و یک مسیر خروجی در این سایت تفریحی با هدف بالا بردن امنیت و کنترل بهینه سایت و عدم پراکندگی ها نیز طراحی شده است.

آخرین بخش از برنامه های روز جمعه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، بازدید از مراحل و طرح های پیش بینی شده برای ساماندهی اسکله کندالو بود.

اسکله کندالو، به واسطه امکان تردد قایق ها به جزیره هنگام و همچنین آکواریوم طبیعی با وجود دولفین های زیبا، به یکی از گردشگر پذیرترین نقاط جزیره قشم تبدیل شده است و طرح ساماندهی این اسکله، به آسایش بیشتر گردشگران در این سایت کمک خواهد کرد.

گفتنی است توسعه عمرانی و اجرای پروژه های زیربنایی با هدف توسعه متوازن و پایدار در سراسر جزیره قشم یکی از مهمترین برنامه های حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز دوره مسئولیتش در قشم از اواخر سال ۱۳۹۳ تا کنون بوده و طی این سال ها، طرح های مهم گردشگری با سرعت قابل قبولی در این جزیره  مراحل اجرایی خود را طی کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز