معاون اقتصادی رئیس‌جمهور:

برندسازی لازمه حضور صنایع اسباب‌بازی ایرانی در عرصه جهانی است

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۲:۲۱:۰۷
کد خبر: ۹۴۲۲۰۰
برندسازی لازمه حضور صنایع اسباب‌بازی ایرانی در عرصه جهانی است
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اظهار کرد: باید بازی را تمرین زندگی بدانیم و به‌عنوان محور جدی در برنامه آموزشی و پرورشی نگاه کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد نهاوندیان»، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ضمن قدردانی از حضور جدی آموزش‌وپرورش در توسعه این صنعت، بادبیان اینکه وقتی از رشد جشنواره ملی اسباب‌بازی در طی چند سال اخیر و جدیت صنعت اسباب‌بازی مطلع شدم، مشتاق استفاده اقتصادی در حوزه سرگرمی و اسباب‌بازی شدم، اظهار کرد: باید بازی را تمرین زندگی بدانیم و به‌عنوان محور جدی در برنامه آموزشی و پرورشی نگاه کنیم چراکه توجه به این معنا خواهد بود که فاصله بین فضای فکری با واقعیت‌ها را کم کنیم.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: بازی در زندگی و تربیت فرزندان نقش بسیار جدی دارد و البته در برنامه‌ریزی‌ها اعمال توجه هدفمند و هوشمند لازم است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بابیان اینکه تمرین عقلانیت و تصمیم‌گیری بسیار مهم است، گفت: با بازی می‌توان انتخاب، تمرین عقلانیت، آموزش کار جمعی، مسئولیت، پاسخگویی و... را به کودکان یاد داد.

وی با اشاره به اینکه با بازی می‌توان بسیاری از کاستی‌های فرهنگی را آموزش داد، اظهارکرد: انتخاب اقتصادی مقید به ارزش‌های اخلاقی در بازی تمرین و آموزش داده می‌شود و آموزش واقعیت‌های بستر جدی زندگی در بستر غیر جدی بازی بسیار مؤثر است.

نهاوندیان بابیان اینکه یک جنبه بازی رابطه دوسویه فرهنگ و اقتصاد است، گفت: عملکرد اقتصاد در جوامع نتیجه ساختار و رفتار است، عملکرد اقتصادی به ساختار اقتصادی وابسته است و رفتار فعالان اقتصادی نیز عملکرد اقتصادی را رقم می‌زند لذا باید در حوزه ساختار و رفتار اقتصادی کار شود و بازی و اسباب‌بازی امکان مناسبی برای شکل دادن رفتارهای اقتصادی است.

وی در ادامه اضافه کرد: ارزش دانستن، تلاش، رویکرد راه‌حل گرایانه، نگاه بلندمدت، مثبت نگری و امیدواری را در بازی می‌توان به کودکان آموزش داد.

نهاوندیان بابیان اینکه صنعت اسباب‌بازی باید جدی گرفته شود، گفت: ایران می‌تواند در این زمینه جهش خوبی داشته باشد و باید سیستم بانکی از طرح‌های اشتغال‌زا در صنعت اسباب‌بازی حمایت ویژه‌ای کند.

وی افزود: برندسازی لازمه حضور صنایع اسباب‌بازی ایرانی در عرصه جهانی است و برای این موضوع باید تولیدکننده داخلی در رقابت با تولیدکننده خارجی قرار بگیرد و صنف‌های مرتبط با اسباب‌بازی در تعامل باهم قرار بگیرند.

نظر شما