چگونه رتبه الکسا سایت را کاهش دهیم؟

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۳:۲۳:۱۳
کد خبر: ۹۴۵۴۴۴
چگونه رتبه الکسا سایت را کاهش دهیم؟
رتبه الکسا سایت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که برای موفقیت سایت باید مد نظر قرار داده شود. این رتبه به شما نشان می دهد وضعیت سایت شما در مقایسه با سایر سایت ها در چه شرایطی قرار دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رتبه الکسا سایت هر چقدر که کمتر شود نشان دهنده عملکرد بهتر سایت خواهد بود. آشنایی با رتبه الکسا سایت و همچنین روش هایی برای کاهش این رتبه و بهبود وضعیت سایت موضوعات مهمی است که در ادامه این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با رتبه الکسا سایت

پیش از آن که با روش های کاهش رتبه الکسا سایت آشنا شویم لازم است بدانیم که این رتبه چیست و چه کاربردی دارد. رتبه الکسا سایت در واقع سیستمی تعریف شده و مشخص است که بر اساس آن وب سایت الکسا اقدام به بررسی فعالیت های انجام شده توسط وب سایت های مختلف می نماید و نتایج این بررسی را در اختیار مخاطبان سایت قرار می دهد. این نتایج شامل میزان بازدید از سایت و محبوبیت سایت نزد کاربران است. در واقع رتبه الکسا بر اساس رفتار مخاطبان با سایت های مختلف تعیین می شود. معمولا این نتایج هر سه ماه یک بار از موتور های جستجو دریافت شده و در اختیار سایت الکسا قرار می گیرد. الکسا برای آن که سایت های مختلف در صدد ارتقا کیفی فعالیت ها و خدمات خود بر بیایند کلیه اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد در اختیار افراد قرار می دهد. در واقع الگوریتم ها و روش هایی که برای بررسی سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به مدیران سایت کمک کند تا روش های بهتری را برای بهبود وضعیت سایت پیدا نمایند.

به طور کلی آن چه که می تواند رتبه الکسا را تعیین نماید در واقع دو عامل کلیدی است. یکی از این عوامل میانگین بازدید از سایت توسط مخاطبان در روز است که به آنaverage daily visitors گفته می شود و دیگری تعداد صفحاتی است که در یک ماه توسط کاربران مورد بازدید قرار گرفته است. به این مورد نیز pageviews گفته می شود.

ثبت سایت در الکسا و کاهش رتبه الکسا سایت

برای کاهش رتبه الکسا سایت باید در گام نخست سایت را در الکسا ثبت نمایید. این کار هزینه چندانی را متوجه شما نخواهد کرد اما می توانید از امکانات سایت الکسا برای ارزیابی وضعیت و موقعیت سایت خود بهره ببرید. هنگامی که شما سایت را در الکسا ثبت می کنید به شما یک گواهی از سوی سایت الکسا داده می شود که کد منحصر به فردی را به سایت شما اختصاص می دهد. این گواهی که به آن Alexa Certified Code می گویند می تواند در سایت شما نیز قرار داده شود. با این کار می توانید رتبه الکسا سایت را به صورت دقیق به دست آورید و در نهایت گزارش ها و اطلاعات کاربردی تری را در خصوص وضعیت سایت از الکسا دریافت نمایید. هنگامی که سایت را در الکسا ثبت می کنید به شما یک پنل اختصاصی تعلق می گیرد و علاوه بر این می توانید برخی از اطلاعات در خصوص وضعیت سایت مانند تعداد بازدید روزانه را در اختیار مخاطبان قرار دهید. برای افرادی که سایت های پر بازدید دارند یا سایت هایی که برای دریافت تبلیغات برنامه ریزی کرده اند نمایش دادن بازدید های روزانه می تواند نقش مهمی در موفقیت این سایت ها داشته باشد.

معرفی راهکار هایی برای کاهش رتبه الکسا سایت

برای آن که رتبه الکسا سایت را کاهش دهید باید بر روی سئو سایت خود تمرکز نمایید. بسیاری از مواردی که می تواند سئو سایت را بهبود ببخشند در حقیقت می توانند رتبه الکسا شما را نیز کاهش دهند. به عنوان مثال در خصوص تولید محتوا برای سایت باید به گونه ای عمل نمایید که علاوه بر رعایت الگوریتم های مورد قبول گوگل و موتور های جستجوی آن، محتوا بتواند نظر مخاطبان را نیز جلب نماید.  به این ترتیب افراد بیشتری تمایل پیدا می کنند تا به سایت شما مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایند و یا این که ممکن است مدت زمان زیادی را در وب سایت شما صرف نمایند تا مقالات مورد نظرشان را مطالعه نمایند.

این امر می تواند به آسانی بر روی کاهش رتبه الکسا سایت نیز نقشی موثر داشته باشد. نکته دیگری که در زمینه بهبود وضعیت سایت از لحاظ سئو و کاهش رتبه الکسا می تواند مورد بحث قرار داده شود مسئله بک لینک هایی است که در سایت مورد استفاده قرار داده می شود. این بک لینک ها شامل لینک هایی هستند که از سایت های مختلف به سایت شما داده می شود. هر چه اعتبار سایت مبدا بیشتر باشد اعتبار لینک مورد نظر نیز بیشتر خواهد بود.

در مقایسه میان تولید محتوای مناسب و استفاده از بک لینک های معتبر، گفته می شود که جایگاه تولید محتوا بسیار بالاتر از استفاده از بک لینک ها است و چه بهتر که این دو امکان با هم ترکیب شده و به این ترتیب کیفیت و اعتبار آن ها با هم می تواند نقشی مهم در کاهش رتبه الکسا سایت ایفا کند.

همانند همه مواردی که در خصوص سئو سایت مطرح می شود نقش کلمات کلیدی در کاهش رتبه الکسا سایت را نمی توان نادیده گرفت. کلمات کلیدی می توانند در تولید محتوا هم مورد بررسی قرار گیرند. به طور کلی باید در ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را از طریق جستجو در اینترنت و همچنین در طریق بررسی فعالیت رقبای خود به دست آورده و از آن طریق کلمه کلیدی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای بررسی وضعیت و یافتن کلمات کلیدی می توانید از برخی از ابزار ها استفاده نمایید. یکی از این ابزار ها Google’s Keyword Planner است که می تواند بررسی جامع و دقیقی در این خصوص انجام داده و نتایج کاربردی را در اختیار شما قرار دهد.

به طور کلی کاهش رتبه الکسا سایت باید بر اساس برنامه ریزی ها دقیق و با نظارت افراد مطلع در این خصوص انجام شود.  در صورتی که تمامی موارد به درستی رعایت شوند دیگر مشکلی از بابت کاهش رتبه الکسا برای سایت شما وجود نخواهد داشت و به تدریج به رتبه های بهتری دسترسی پیدا می کنید. برای دستیابی به رتبه های برتر نیاز شما میبایست به اصول سئو مسلط باشید که می توانید با مطالعه مقالات بهینه سازی سایت وب وان(webone.co) به با این اصول آشنا شوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز