آشنایی با سرگذشت خودروسازی در ترکیه

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۳:۴۹:۳۴
کد خبر: ۹۴۵۴۹۳
آشنایی با سرگذشت خودروسازی در ترکیه
کشور اوراسیایی ترکیه متصل کننده قسمت شرقی اروپا به قسمت غربی آسیا است، در شمال کشور ترکیه دریای سیاه و در قسمت جنوب غربی کشور ترکیه دریای مدیترانه قرار گرفته اند، بدین ترتیب کشور ترکیه در قسمت غربی قاره آسیا (آناتولی) و در قسمت شرقی اروپا (بالکان) قرار گرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی، مصطفی کمال آتاترک جمهوری ترکیه را راه اندازی نمودپایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا است اما بزرگترین شهر کشور ترکیه شهر استانبول است که در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا شناخته شد. قرارگیری کشور ترکیه در بین دو قاره آسیا و اروپا تاثیر شگرفی در اقتصاد این کشور داشته است و تبدیل به یکی از مهمترین مناطق دنیا شده است و کشورهای هم مرز با ترکیه از این کشور به عنوان محلی برای انتقال و ترانزیت انرژی و کالا استفاده می نمایند و از طرفی ترکیه محل تلفیق فرهنگ آسیایی و اروپایی است و جذابیت های خاص خود را برای گردشگران تور ترکیه دارد برای همین سالانه میلیون ها نفر مسافر و گردشگر برای بازدید از جاذبه های توریستی ترکیه به این کشور سفر می نمایند.

حضور خودروسازان معروف جهان در ترکیه

الفبای سفر

برخی از تولید کنندگان اتومبیل معروف جهان از چند دهه گذشته در ترکیه حضور دارند و با همکاری بعضی شرکت های خودروسازی ترکیه ای محصولات خود را در بازار ترکیه عرضه می کنند. این تولید کنندگان با کارخانه های تولیدی مانند خودروسازی فیات با همکاری شرکت ترکیه ای توفاس، شرکت خودروسازی رنو با همکاری خودروسازی ترکیه ای اویاک، هیوندا، تویوتا، هوندا و شرکت خودروسازی فورد با همکاری شرکت خودروسازی اوتوسان ترکیه، می باشند.

خودروسازی ترکیه

صنعت خودروسازی در ترکیه نقش مهمی در بخش اقتصاد ترکیه را ایفا می کند. شرکت هایی که در بخش خودرو سازی ترکیه فعالیت می کنند، عمدتا در منطقه مارمارا قرار دارند که برای دسترسی به آن می توانید از بلیط هواپیما استانبول استفاده کنید. در سال 2012، ترکیه بیش از 1 میلیون وسیله نقلیه موتوری تولید کرد. با داشتن خوشه ای از خودروسازان و تامین کنندگان قطعات، بخش خودروسازی ترکیه به بخشی جدایی ناپذیر از شبکه جهانی پایه های تولید تبدیل شده است و نزدیک به 20 میلیارد دلار وسایل نقلیه موتوری و قطعات آن را صادر می کند. در سال 1961 اولین خودرو داخلی به نام Devrim ساخته شد. با تأسیس کارخانه مونتاژ اوتوسان در سال 1959، تولید انبوه خودروی داخلی ترکیه در سال 1966 آغاز شد.

همکاری ترکیه با خودروسازهای معروف جهان

الفبای سفر

در تاریخ 2 نوامبر 2017، ترکیه اعلام کرد که پنج شرکت ترکی با هماهنگی اتحادیه اتاق ها و بورس کالاهای ترکیه، در کنسرسیوم برای تولید خودروهای داخلی کشور شرکت خواهند کرد. انتظار می رود اولین نمونه اولیه در سال 2019 و فروش تجاری تا سال 2021 منتشر شود. این کنسرسیوم شامل شرکت های داخلی (خودروسازی) BMC، گروه آنادول، اتوکار، اویاک رنو، توفاش، کارسان و کوچ هولدینگ می باشد.

ماجراجویی در خودروهای ترکی با سفر به ترکیه

کشور تاریخی و پر قدمت ترکیه با قرار گیری در بین قاره های اروپا و آسیا به کشوری پر از رمز و راز، زیبا و با فرهنگی غنی تبدیل شده است و توریست ها وگردشگران بسیاری را در ایام مختلف سال از طریقتورهای لحظه آخری ترکیه قیمت به سمت خود جذب می کند. اگر شما نیز تمایل به لمس کیفیت خودروهای ترکیه که در حال استفاده در شهرهای مختلف این کشور می باشند، هستید با الفبای سفر همراه باشید. از میان 20 شهر کشور ترکیه آژانس الفبای سفر تورهایی به 10 شهر محبوب و پرطرفدار ترکیه را برای افراد علاقمند سفر به شهرهای کشور ترکیه را تدارک دیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز