امضای تفاهم نامه سازمان تعزیرات حکومتی و انجمن تغذیه ایران

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۱۰:۳۳:۵۵
کد خبر: ۹۴۵۸۹۲
امضای تفاهم نامه سازمان تعزیرات حکومتی و انجمن تغذیه ایران
مراسم امضای تفاهم نامه فی مابین سازمان تعزیرات حکومتی و انجمن تغذیه ایران با حضور نمایندگان این دو سازمان برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزای برنا  به نقل از روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، تفام نامه فی مابین سازمان تعزیرات  به نمایندگی آرش لشکری مدیرکل حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تعزیرات حکومتی و انجمن تغذیه ایران به نمایندگی جلال الدین میرزایی رزاز، رئیس این انجمن با محوریت برگزاری گشت های مشترک با حضور کارشناسان انجمن تغذیه ایران در سه حوزه موسسات پزشکی غیرمجاز ،اماکن ورزشی، ورزشگاه ها و فروشگاه ها و همچنین کارخانجات ،شرکت ها و شبکه های فعال در حوزه تولید، توزیع و فروش مواد غذایی و مکمل رژیمی به امضا رسید.

لشکری در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: ماموریت سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت بهداشت مقابله با تخلفات حوزه سلامت است اما درکنار آن یک ماموریت مهمتری وجود دارد که آن پیش بینی، پیشگیری، حراست و حفاظت از آسیب هایی است که سلامت جامعه را تهدید می کند پس باید نگاه تازه ای به قوانین، مقررات، شیوه نامه ها و دستورالعمل های درون و برون سازمانی داشته باشیم و در همین راستا این تفاهم نامه منعقد شده است.

وی افزود: نیاز به توضیح نیست که زندگی انسان به غذا و مواد غذایی وابسته است و سلامت انسان نیز در گرو سلامت و این مواد غذایی است که مصرف می شود و همین موضوع ضرورت رسیدگی دقیق و سریع به پرونده های حوزه بهداشت و درمان را بیش از پیش آشکار می کند تا مصرف کنندگان مواد غذایی به حق خودشان که دسترسی مواد غذایی سالم ایمن و با کیفیت است دست پیدا کنند.

لشکری تصریح کرد: نحوه رسیدگی به تخلفات مرتبط با حوزه سلامت مطابق مواد 41 و 42 و 11 قانون تعزیرات حکومتی ویژه امور بهداشت دارو و درمان پیش بینی شده است که ابتدا توسط ناظران یا  بازرسان گزارش تهیه و سپس به کمیسیون ماده 11 و پس از احراز به شعب رسیدگی کننده ارسال می شود.

وی اظهار داشت: راهبرد حاکمیت، دولت و به طبع آن سازمان تعزیرات صرفا مبارزه نیست بلکه امروزه راهبرد اصلی و اساسی تسهیل کسب و کار، رونق تولید و به گردش درآوردن چرخ کارخانه ها است.

مدیرکل حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تعزیرات با بیان این مطلب که شاکله حاکمیت و دولت، امروزه مداخله هوشمندانه است، گفت: آنچه که می تواند اقتصاد ما را در مقابل دشمنان مستحکم کند مداخله هوشمندانه است، هدف متعالی سازمان تعزیرات این است که اجازه دهدکسب و کار حلال رونق پیدا کند.

وی خاظر نشان کرد: امروز می توان با مشارکت بخش خصوصی، بخش زیادی از تخلفات را پیش بینی، پیشگیری و کنترل کر و ضرورتی برای توقف و پس از آن رسیدگی و بر چسب زنی نیست و تنها نیازمند مداخلات هوشمندانه هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز