پیش بینی افزایش قیمت نفت به بیش از ۸۰ دلار

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۱:۲۱:۰۸
کد خبر: ۹۴۶۴۸۵
پیش بینی افزایش قیمت نفت به بیش از ۸۰ دلار
تحلیلگران معتقدند قیمت نفت احتمالا حدود ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود، اما اگر درگیری در مزارع نفتی جنوب عراق یا در حمل و نقل تجاری شدت یابد، می تواند به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش گروه خبر خبرگزای برنا، شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی به افزایش تنش‌ها در منطقه و تاثیر آن بر بهای نفت پرداخت و نوشت: افزایش تنش میان امریکا و ایران در خاورمیانه روی بازارهای مختلف تاثیر گذاشته است و تحلیلگران می‌گویند قیمت هر بشکه نفت در پی این تنش‌ها می تواند به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

قیمت نفت برنت، بنچمارک جهانی صبح روز جمعه، ۶۸.۶۵ دلار معامله شد که ۳.۶ درصد رشد داشت و خیلی زود به ۶۹.۱۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت تگزاس هم با رشد ۳.۵ درصدی، قیمت ۶۳.۳۸ دلار را برای خود ثبت کرد.

سی‌ان‌بی‌سی ادامه داد: حمله هوایی که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران شده است، به گفته پنتاگون به دستور دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا بوده و تنش‌های حال حاضر میان ایران و آمریکا را تشدید کرده است. حالا یکی از نگرانی‌ها اقدامات تلافی جویانه است.

این تحلیلگران ادامه دادند: قیمت نفت احتمالا حدود ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود، اما اگر درگیری در مزارع نفتی جنوب عراق و یا در حمل و نقل تجاری شدت یابد، می تواند به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

این در حالی است که اوپک و متحدانش که اوپک پلاس نامیده می شوند، موافقت کرده اند، تولید نفت را از اول ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. این ۵۰۰ هزار بشکه در ادامه کاهش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای توافق قبلی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز