نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

طلای جهانی به بالاترین قیمت در ۶سال اخیر رسید/ حباب سکه نداریم/ تنش‌ها در بازارهای مالی کاهش یافت

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۱۱:۵۲:۱۱
کد خبر: ۹۴۶۹۲۱
طلای جهانی به بالاترین قیمت در ۶سال اخیر رسید/ حباب سکه نداریم/ تنش‌ها در بازارهای مالی کاهش یافت
نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا وجواهر، افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر را ناشی از افزایش قیمت انس جهانی دانست و گفت: از روز گذشته تنش در بازارهای مالی کاهش یافته و پیش بینی می‌شود در روزهای آینده قیمت سکه در بازار داخلی کمتر شود.

«محمد کشتی آرای»، نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا وجواهر، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا اظهار کرد: با توجه به آغاز سال نوی میلادی همراه با تشدید تنش‌ها در خاور‌میانه، قیمت هر انس طلای جهانی در روزهای گذشته به یک هزار و 590 دلار رسید که در 6سال اخیر بی سابقه بود اما روز گذشته با توجه به کاهش نسبی تنش‌ها، افت قیمت طلا و ارز و آرامشی که در بازارهای مالی ایجاد شد، قیمت انس جهانی و طلا و سکه نیز پایین آمد.

او افزود: با توجه به واکنش‌ها و اظهارات تند پس از ترور شهید سپهبد سلیمانی، بازارهای جهانی هیجانی شدند اما با گذشت 4روز از این حادثه و دعوت به آرامش همه کشورها، تنش‌های خاور میانه کمتر شد و به نسبت، هیجانات بازارهای مالی نیز کاهش یافت.

کشتی آرای خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار هیجانی نیست و با وجود اینکه پیش بینی می‌شد تقاضا در بازار سکه افزایش یافته و حباب سکه ایجاد شود، اما این اتفاق رخ نداده‌ است و حباب سکه نداریم.

او در خصوص آثار گام پنجم برجامی ایران در بازارهای سکه و طلا نیز گفت: تاثیر گام پنجم به صورت لحظه‌ای بود و پس از اظهار نظر مقامات ایران مبنی بر امکان بازگشت همه تعهدات و لغو گام‌ها، از تنش‌ها کاسته شد.

نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا وجواهر، پیرامون عوامل افزایش قیمت سکه پیش از اقدام تروریستی آمریکا در عراق بیان کرد: با شروع سال جدید میلادی، ارزش دلار و سهام در بازارهای جهانی به شدت سقوط کرد و همین موضوع، باعث بالا رفتن قیمت نفت و طلا شد که تقاضا در بازارهای جهانی نیز به شدت افزایش یافت. همچنین حادثه تروریستی عراق نیز این افزایش قیمت را تشدید کرد.

کشتی آرای تاکید کرد: در حال حاضر از تنش‌ها و هیجانات بازارهای مالی کاسته شده و پیش بینی می‌شود قیمت سکه در روزهای آتی نوسان کمتری داشته‌باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز