نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

استیضاح وزیر راه فعلا منتفی است و کمیسیون عمران آن را تائید نمی‌کند/ کمیسیون عمران تصمیم گرفت در بازرسی هواپیمای اوکراینی مداخله نکند

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۰۵:۱۲:۳۵
کد خبر: ۹۵۲۰۴۲
استیضاح وزیر راه فعلا منتفی است و کمیسیون عمران آن را تائید نمی‌کند/ کمیسیون عمران تصمیم گرفت در بازرسی هواپیمای اوکراینی مداخله نکند
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر راه و شهرسازی با محورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی استیضاح اسلامی را بی‌مفهوم دانست و گفت: با توجه به کامل نشدن تحقیقات و بازرسی‎ها در این زمینه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این استیضاح را مطرح و بررسی نمی‎کند.

«سیدابوالفضل موسوی بیوکی»، نماینده مردم یزد و صدوق و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: جلسه‎ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشور و وزیر راه و شهرسازی برگزار کردیم و توضیحات و گزارش این دو مسئول را شنیدیم اما از آنجایی که نتایج تحقیقات بازرسی کل کشور و نیروهای مسلح را نداشتیم، مقرر شد پس از تکمیل تحقیقات، جلسه دیگری در کمیسیون با این موضوع تشکیل دهیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که تحقیقات کامل نشده‌، عملا استیضاح وزیر راه به دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی مفهمومی ندارد و کمیسیون عمران نیز، آن را بررسی یا تایید نمی‎کند.

موسوی در خصوص اعزام تیم بازرسی از سوی کمیسیون عمران در مورد این حادثه گفت: در حال حاضر تیمی از سازمان بازرسی کل کشور و ستاد کل نیروهای مسلح برای بررسی و تحقیقات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی مشغول تحقیقات هستند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون عمران می‎توانست تیمی برای بازرسی حادثه اعزام کند اما تصمیم گرفتیم در کار آن‎ها مداخله نکنیم.

او افزود: توضیحات وزارت راه و شهرسازی و سازان هواپیمایی کشور را به صورت شفاهی داریم اما هنوز توضیحات کتبی آماده نشده ‎است و گزارش، آن‌ها در جلسه کمیسیون عمران باید با نتایج تحقیقات تکمیل شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید توضیحات ما به مردم جامع و کامل باشد و تا وقتی در کمیسیون عمران، همه تحقیقات را بررسی نکرده‌ باشیم عملا نمی‎توانیم استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح کنیم.

گفتنی است؛ چندی پیش طرح استیضاح محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی، در پی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90، تحویل هیات رئیسه مجلس شد.

این طرح دو محور دارد، یکی این‌که چرا این وزارتخانه در شرایط جنگی مانع پرواز هواپیماهای مسافری نشده و دیگر اینکه چرا برخلاف قوانین ایکائو و پیش از انجام اقدامات کارشناسی، علت سقوط هواپیمای اوکراینی با قاطعیت نقص فنی اعلام شده است.

پارسایی گفته‎ بود: در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی تنها یک نفر مقصر نیست و استعفا یا برکناری رئیس سازمان هواپیمایی و رئیس کمیته بررسی سانحه موضوعی مورد انتظار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز