مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

صادرات کشاورزی تامین مالی می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۳:۲۳:۱۴
کد خبر: ۹۵۲۰۶۸
صادرات کشاورزی تامین مالی می‌شود
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ضمن تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی، از آمادگی این بانک برای تامین مالی صادرات محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا «علی صالح‌آبادی» روز شنبه در همایش توسعه کشاورزی تجاری که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: وقتی موضوع کشاورزی مطرح می‌شود، تصور اینکه نبود پول عامل همه مشکلات است، درست نیست، در حالیکه تامین مالی یکی از مسایل این حوزه محسوب می شود، اما مشکلات دیگری هم مانند آموزش وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: زمانی به دلیل اختلاف بین آنکارا و مسکو، روسیه به محصولات کشاورزی ایران احتیاج داشت و جمهوری اسلامی شروع به صادرات محصولات کشاورزی به این کشور کرد.

صالح آبادی اضافه کرد: براساس مطالعات مشخص شد که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، از جمله اینکه در روسیه فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای وجود دارد که مشتریان آنها محصولات کشاورزی را در بسته بندی خاص و کیفیت خاصی تهیه می‌کنند،  بنابراین کشت آن محصول باید استانداردهایی را رعایت کرده باشد.

وی یادآور شد: روسیه براین اعتقاد است، چنانچه قرار است محصولی را خریداری کند، باید در فواصل زمانی مشخص میزان تعیین شده ای از محصول به این کشور صادر شود. بنابراین شرایط متوجه شدیم آمادگی کامل برای صادرات محصول به روسیه را نداریم.

به گفته مدیرعامل بانک توسعه صادرات، این مسایل نیاز به برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی دارد که نقش آموزش در آن بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این بانک حلقه تامین مالی محصولات کشاورزی است، افزود: امروز با توجه به محدودیت نفتی، باید ارز کشور را بوسیله صادرات غیرنفتی تامین شود.

صالح آبادی اعلام کرد: سال ۹۷، هشت هزار میلیارد ریال و از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه نیز ۹ هزار میلیارد ریال در بخش صادرات کشاورزی تامین مالی شده است.

نظر شما