عضو سندیکای بیمه‌گران اعلام کرد؛

گسترش همکاری‌های بین‌المللی صنعت بیمه ایران در زمان تحریم/ ۴۷۷ هزار یورو خسارت نفتکش سانچی پرداخت شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۳:۲۷:۳۶
کد خبر: ۹۵۲۰۷۲
گسترش همکاری‌های بین‌المللی صنعت بیمه ایران در زمان تحریم/ ۴۷۷ هزار یورو خسارت نفتکش سانچی پرداخت شد
عضو سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به افزایش ریسک پوشش بیمه کشتیرانی در کشور، گفت: امروز با وجود محدودیت‌هایی که تحریم ایجاد کرده، با شرکت‌های روسی، سوری و جمهوری آذربایجان در بخش بیمه‌های اتکایی همکاری برقرار است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا مصطفی کیایی روز شنبه در نشست خبری ضمن یادآوری وضعیت صنعت بیمه در زمان تحریم، افزود: برای پرداخت بدهی‌های خارجی حدود ۱۰ درصد باید هزینه انتقال را پذیرفت.

عضو سندیکای بیمه‌گران ایران درباره تاثیر تحریم بر صنعت بیمه و بیمه‌های اتکایی گفت: پیش از این بیمه‌ها برای کاهش ریسک از بیمه‌های اتکایی خارجی استفاده می‌کردند، اما به دلیل تحریم، محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

به گفته وی، اکنون ۵۰۰ میلیارد دلار از منابع کشور تحت پوشش بیمه است و باید با بیمه‌های اتکایی خارج از کشور همکاری شود.

کیایی ضمن اعلام خبر همکاری با دو شرکت بیمه اتکایی جمهوری آذربایجان، گفت: مذاکره با این شرکت‌ها برای مشارکت در بخش بیمه اتکایی انجام شده و قرار است که برای بررسی‌های بیشتر نمایندگان آنها به ایران بیایند.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین اضافه کرد: مذاکراتی با یک شرکت بیمه روسی نیز برای همکاری در بخش بیمه اتکایی، صورت گرفت، سال گذشته با آنها همکاری آغاز شد که در نظر است امسال نیز این روند تداوم یابد.

کیایی افزود: قرار است با یک شرکت سوریه‌ای نیز در بخش بیمه اتکایی به شکل تهاتر مشارکت داشته باشیم.

وی یادآور شد: ایران یک کشور حادثه‌خیز است و ضریب خسارت بیمه نیز افزایش می‌یابد، بنابراین چنانچه ضریب خسارت بیمه‌ها بالای ۷۰ درصد باشد، با مشکل روبرو می‌شوند.

کیایی گفت: سهم دولت در بیمه اتکایی امین بزودی عرضه می‌شود که پیشنهاد شده تا به شکل خرد عرضه شود تا مردم امکان مشارکت بیشتر در سهامداری این بخش را داشته باشند.

مشکلات فروش حواله‌های بیمه‌ای در سامانه نیما

عضو سندیکای بیمه‌گران ایران درباره مشکلات بیمه‌ها برای تسعیر نرخ ارز، گفت: بانک مرکزی به بیمه مرکزی ابلاغ کرده که شرکت‌های بیمه، حساب‌های خود را با نرخ سامانه نیما تسعیر کنند، اما مساله اینکه بیشتر منابع بیمه‌ها مربوط به حواله‌های با منشاء داخلی است که قابلیت انتقال به خارج کشور را ندارد.

کیایی تصریح کرد: امروز در سامانه نیما حواله‌های قابل انتقال به خارج کشور معامله می‌شود، اما بیمه‌ها، حواله‌های با منشا داخل و غیرقابل انتقال به خارج را در اختیار دارند.

وی اضافه کرد: صرافی ها به دلیل اینکه این حواله‌ها قابل انتقال به خارج از کشور نیست، نمی‌توانند آن را خریداری کنند.

عضو سندیکای بیمه‌گران ایران از لغو قرارداد شرکت نفتکش به علت پرداخت نشدن حق بیمه خبر داد و گفت: ریسک پوشش بیمه‌های کشتیرانی در کشور افزایش یافته است.

وی یادآور شد: نفتکش سانچی که حدود دو سال پیش در دریای چین دچار آتش سوزی و سپس غرق شد، حدود ۴۷۷ هزار یورو خسارت پرداخت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز