کاهش ارزبری ۱.۲ میلیارد یورویی با میزهای ساخت داخل

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۴:۵۹:۵۲
کد خبر: ۹۵۲۱۵۵
کاهش ارزبری ۱.۲ میلیارد یورویی با میزهای ساخت داخل
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ مجموعه قراردادها و تفاهم‌نامه‌های میزهای ساخت داخل برگزار شده، تاکنون کاهش ارزبری ۱.۲ میلیارد یورویی به همراه داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» در گردهمایی روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، افزود محور اصلی برنامه‌های امسال وزارتخانه رونق تولید است که مهمترین برنامه تعریف شده آن نهضت ساخت داخل است.

وی بیان‌داشت: تاکنون ۹ میز ساخت داخل در صنایع خودرو، موتورسیکلت، پتروشیمی، مخابرات، مس و فولاد برگزار شده و تا پایان سال هفت میز دیگر ساخت داخل برگزار می‌شود که در زمینه لوازم خانگی، تجهیزات پتروشیمی، تاسیسات ریلی و صنعت فولاد خواهد بود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ می‌خواهیم ۱۰ میلیارد دلار از واردات را داخلی‌سازی کنیم، گفت: دستیابی به استقلال و خودکفایی و تغییر رویکرد از مونتاژ کاری به فناوری را در این راستا دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون نمایشگاه توانمندی‌های ساخت داخل و ارائه نیازمندی‌ها در ۶ استان کشور برگزار شده است.

صادقی نیارکی اضافه کرد: از تیرماه امسال تاکنون سه میز ساخت داخل در صنعت خودرو و موتورسیکلت با کاهش ارزبری ۲۷۵ میلیون یورویی، دو میز صنعت مخابرات با کاهش ارزبری ۱۱۸ میلیون یورویی و دو میز صنعت پتروشیمی با کاهش ارزبری ۹۲ میلیون یورو برگزار شده است.

وی افزود: همچنین میز ساخت داخل مس با کاهش ارزبری ۷۰۰ هزار یورویی و میز ساخت داخل فولاد با کاهش ارزبری ۴۳۰میلیون یورویی برگزار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز