سخنگوی ستاد تنظیم بازار خبر داد؛

کالا ویژه شب عید با تخفیف عرضه می ‏شود

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۴:۱۹:۳۴
کد خبر: ۹۵۳۱۸۴
کالا ویژه شب عید با تخفیف عرضه می ‏شود
سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: موضوع فروش فوق العاده برای عرضه کالا با تخفیف ویژه در شب عید تصویب شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا محمدرضا کلامی در حاشیه جلسه امروز ستاد تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگاران افزود: کارگروه تنظیم بازار امروز برنامه‌های ویژه تنظیم بازار در ایام پایانی سال را مصوب کرد و علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، موضوع فروش فوق العاده که به معنی عرضه کالا با تخفیف ویژه است را در واحدهای صنفی منتخب و فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار مصوب کردیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره با مسئولیت کارگروه تنظیم بازار استان‌ها و به ریاست استاندار انجام می شود، تصریح کرد: تکلیف شده است که این نمایشگاه ها در استانها دایر بشود و اگر استانی ادعا می‌کند که ضرورتی بر برگزاری آن را ندارد، حتماً باید با ارایه ادله لازم از مرکز مجوز عدم برگزاری آن را بگیرد و گرنه اجرایش الزامی است.

ابلاغ طرح تشدید بازسی بازار در ایام پایانی سال

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با بیان اینکه ابلاغ طرح تشدید بازسی بازار در ایام پایانی سال را در دستور کار قرار دادیم، گفت: امروز مصوب شد ۳۰ هزار تن پرتقال و حدود ۲۳ هزار تن سیب (که خریداری شده و در انبارهای استان‌های مبدا نگهداری می‌شود) تا قبل از ۱۰ اسفندماه برای عرضه به استان‌های مقصد منتقل شود.

کلامی ادامه داد: این میزان سیب و پرتقال با تعیین شبکه های توزیع منتخب که کالای تنظیم بازاری را در ایام پایانی سال عرضه می کنند، عرضه خواهد شد و ان شالله عرضه سیب، پرتقال را در کنار برنج، شکر، روغن، مرغ و گوشت در نمایشگاه های بهاره امسال خواهیم داشت.

حضور تشکل‌های تولیدی و واحدهای بزرگ در نمایشگاه‌ها و ارایه کالا بدون واسطه و با تخفیف ویژه

وی اضافه کرد: هماهنگی لازم برای حضور تشکل های تولیدی و واحدهای تولیدی بزرگ کشور در نمایشگاه‌ها و ارایه کالا بدون واسطه و با تخفیف ویژه مصوب شده است و کمیته های ستادی دبیرخانه تنظیم بازار و دبیرخانه‌های کارگروه های تنظیم بازار استانها، هماهنگی لازم را برای معرفی واحدهای تولیدی جهت حضور در نمایشگاه ها و غرفه های منتخب، انجام خواهند داد.

دولت نمی‌خواهد بخش خصوصی فعال متضرر شود

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیب و پرتقال را در پایان سال متناسب با هزینه های انجام شده و متناسب با نرخ بازار تعیین نرخ می کنیم. البته دولت نمی‌خواهد اگر بخش خصوصی فعالی برای عرضه شب عید برنامه ریزی دارد و کار ذخیره سازی را برای عرضه با قیمت متعارف انجام می‌دهد، متضرر شود.

به دنبال عرضه سیب و پرتقال برای جلوگیری از گرانفروشی و افزایش قیمت نامتعارف هستیم

کلامی با بیان اینکه به دنبال عرضه سیب و پرتقال به گونه ای هستیم که جلوی گرانفروشی و افزایش قیمت نامتعارف گرفته شود، افزود: هزینه های متعارف را دولت می پذیرد چرا که در قوانین بالادستی گفته اند که دولت مداخله اش در بازار نباید به گونه ای باشد که منجر به حذف بخش خصوصی شود.

وی با بیان اینکه سیب و پرتقال را در ایام پایانی سال در حاشیه بازار اما با قیمت متعادل تری عرضه می کنیم، اضافه کرد: بقیه کالاها مثل گوشت، شکر و مرغ نیز قیمت مصوب دارد و تناژ اقلام اساسی و قیمت عرضه که قطعا در حاشیه قیمت بازار با تخفیف مشخصی هست به دبیرخانه تنظیم بازار محول شده تا اعداد و ارقام را مصوب و ابلاغ کنیم که کار شروع شود.

اتاق‌های اصناف سراسر کشور مجری برگزاری نمایشگاه ها هستند

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با اعلام اینکه مکلف شده است که مرکز اصناف و بازرگانان دستور برگزاری نمایشگاه‌ها را سریعا تهیه و ابلاغ کند، گفت: اتاق‌های اصناف سراسر کشور مجری برگزاری نمایشگاه ها هستند و به آنها تکلیف کردیم تا در کارگروه تنظیم بازار استانها که به ریاست استاندار و حضور دستگاه های اجرایی مانند شهرداری ها، نیروی انتظامی، اماکن، نمایندگان وزارتخانه های مختلف در استانها برگزار می شود، هزینه برگزاری نمایشگاه ها طوری مدیریت شود که غرفه هایی که در اختیار فعالان اقتصادی برای عرضه کالا با نرخ مناسب قرار می گیرد با کمترین هزینه باشد تا عرضه کالا با نرخ مناسب برای مردم فراهم آید.

کلامی همچنین در خصوص کالاها و اقلام اساسی که برای رصد و پایش در ایام پایانی سال مدنظر هستند، گفت: این موارد به دو دسته کالاها و خدمات تقسیم شده اند که کالاها علاوه بر کالاهای اساسی، نان، برنج و روغن نباتی، شکر، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و کالاهایی که بیشتر شب عید مصرف می شود مانند پوشاک، کیف و کفش، لبنیات، شیر، پنیر، کره، ماست و شیرینی جات، خشکبار و آجیل، مواد شوینده و بهداشتی، تایر خودرو، روغن موتور، تامین بنزین، گازوییل و کپسول مایع به عنوان سوختهای پرمصرف ایام پایانی سال هستند.

وی اضافه کرد: خدمات مشمول نیز حمل و نقل درون شهری، برون شهری شامل بار مسافر، خدمات تعمیر خودرو و خدمات پس از فروش، اماکن تفریحی و فرهنگی و سیاحتی و زیارتی و هتل داری و گردشگری مانند واحدهای اقامتی و غذاخوری ها و رستوران های بین و درون شهری، خدمات گردشگری، خدمات انبار و سردخانه، خدمات خبازی‌ها، خشکشویی ها و قالیشویی ها هستند که در دستور طرح تشدید نظارت در ایام پایانی سال واقع شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز