سخنگوی صنعت برق خبر داد؛

پاداش قابل توجه برای خوش مصرفان برقی/ چند راهکار ساده برای کاهش ۲۰درصدی مصرف برق

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۲:۳۲:۱۰
کد خبر: ۹۵۵۲۵۰
پاداش قابل توجه برای خوش مصرفان برقی/ چند راهکار ساده برای کاهش ۲۰درصدی مصرف برق
سخنگوی صنعت برق با درخواست از مردم برای کاهش مصرف برق گفت: ما توانستیم به میزان یک بیستم خرید تضمینی برق معادل حدود 106 میلیارد تومان به مشترکانی که مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دادند، پاداش پرداخت کنیم و این طرح در زمستان هم قابل اجراست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا مصطفی رجبی‌مشهدی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر صبح امروز در گفت‌و‌گو با برنامه روی خط خبر شبکه 6 سیما از مردم خواست با توجه به پیش‌بینی ورود موج جدید سرما به‌ویژه در شمال کشوراز سوی سازمان هواشناسی، تا حد امکان طی دو هفته آینده حدود 20 درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی‌های به‌عمل آمده میان وزارتخانه‌های نیرو و نفت در تامین سوخت نیروگاه‌ها، مدیریت مصرف برق را با صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیروگاه‌ها که بیش از 90 درصد سوخت نیروگاه‌های حرارتی با گاز تامین می‌شود، همراه دانست و افزود: این اقدام به نفع تامین گاز مردم در موج جدید سرما بوده و علاوه بر آن صنعت برق را از جایگزینی سوخت‌های مایع که سوخت استراتژیک محسوب می‌شود، بی‌نیاز خواهد کرد.

وی گفت: ما به تأسی از همکاری خوب مردم و اقدام موثر صنعت برق در عبور از پیک تابستان گذشته، درصدد هستیم بابت صرفه‌جویی مصرف برق طی دو هفته آتی، مطابق تابستان تعرفه تشویقی پرداخت کنیم و این روند در صورت تداوم موج سرما تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

رجبی مشهدی راهکارهای صرفه جویی و همکاری مردم با این طرح را بسیار ساده دانست و افزود: هموطنان می‌توانند تنها با خاموش کردن یک لامپ که بهتر است با شل کردن سرپیچ یک لامپ انجام شود، به میزان هزارمگاوات (معادل تولید نیروگاه اتمی بوشهر) صرفه‌جویی ایجاد کنند.

وی افزود: علاوه بر آن استفاده از لوازم گرمایشی در دمای آسایش و بین 19 تا 21 درجه تاثیرگذاری بالایی در کاهش مصرف برق دارد و کمک موثری به بخش انرژی کشور محسوب می‌شود، همچنین لازم است هموطنان از هدررفت انرژی در ساختمان‌ها جلوگیری کنند.

وی مدیریت و هماهنگی وزارتخانه‌های نفت و نیرو در این خصوص را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه صرفه‌جویی مصرف برق با صرفه‌جویی مصرف گاز همراه است، گفت: مردم در تابستان واقعا کمک کردند و ما توانستیم به میزان یک بیستم خرید تضمینی برق معادل حدود 106 میلیارد تومان به مشترکانی که مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دادند، پاداش پرداخت کنیم و این طرح در زمستان هم که محدودیت انرژی وجود دارد با همکاری مردم عزیز کشور قابل اجراست.

نظر شما