رئیس هیات عامل ایمیدرو:

حمایت از صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی برای توسعه بخش معدن ضروری است

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۳:۵۷:۵۴
کد خبر: ۹۵۵۸۵۰
حمایت از صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی برای توسعه بخش معدن ضروری است
رئیس هیات عامل ایمیدرو بر ضرورت حمایت از صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به منظور توسعه بخش معدن کشور، تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، ​خداداد غریب پور در جلسه اتاق فکر معدن و صنایع معدنی با محوریت صندوق بیمه فعالیت های معدنی که جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، محمد باقر عالی رییس هیات عامل ایدرو، محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن ایران،‌ اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس و محمد مسعود سمیعی نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان حضور داشتند، افزود: با توجه به نیاز روزافزون صنایع معدنی به مواد خام و به دلیل اینکه بخش استخراج مواد معدنی در ابتدای زنجیره تولید است، تقویت ناوگان استخراج و حمل مواد معدنی در معدن مورد توجه قرار گرفته که این موضوع افزایش سرمایه صندوق تا یک هزار میلیارد تومان را توجیه پذیر می کند.

وی گفت: حضور در برنامه اکتشافات جدید و تامین تجهیزات اکتشاف و حفاری، توسعه ناوگان حمل و نقل در معادن و همچنین تقویت نقش حمایتی صندوق در طرح احیا معادن کوچک از جمله وظایف صندوق خواهد بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه برای ارتقای صندوق بیمه فعالیت های معدنی حتی یک هزار میلیارد تومان نیز سرمایه کافی نیست افزود: در گام نخست سرمایه این صندوق را امسال به  350 میلیارد تومان و در سال آینده آن را به 500 افزایش خواهیم داد و برای این اقدام نیازی به کمک های دولتی نداریم و خود از پس تامین منابع لازم آن بر می آییم 

غریب پور با اشاره به نقش واسطه ای و تضامینی صندوق بیمه میان بانک و سرمایه گذار اعلام کرد: اگر قرار باشد برای بخش معدن کشور تغییری به وجود آید نیازمند حمایت از این صندوق است.

وی با بیان معدنکاران خرد در 4هزار معدن غیرفعال به شدت نیازمند حمایت و تامین مالی هستند ادامه داد:  اکنون نظایر معادن بزرگی همچون چادر ملو ؛گل گهر و سنگان و دیگرمعادن روی زمینی بسیار کم شده است و اکتشاف معادن نیامند عمق بیشتری که مستلزم تامین مالی هستند است.

رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ما دو رویکرد در ایمیدرو داریم که به صندوق نیز در این زمینه برای انجام آن ماموریت داده ایم؛ یک موضوع سنگ های تزیینی و ایجاد  بازارچه هایی برای آن و دیگری موضوع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است.

وی افزود: درزمینه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در حالی ایجاد بازارچه ای در اصفهان هستیم و معتقدیم در این زمینه با 100هزار تومان هم می توان برای هر یک نفر نیز ایجاد شغل کرد .

رفع مشکلات معادن از طریق کمیته احیای کوچک مقیاس 

غریب پور با اشاره به رفع مشکلات معادن از طریق کمیته احیای کوچک مقیاس گفت: این کمیته اکنون در اختیار صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی است که خوشبختانه عملکرد صندوق بیمه معادن در آن بسیار خوب است و در این زمینه ما به صندوق اعتماد کرده و به سرعت به سمت افزایش سرمایه پیش می رویم.چرا که  اگر بانک ها نیز با صندوق قراردادی را می بندند به لحاظ منابع آن است و ما باید این منابع را در اختیار صندوق قرار دهیم.

وی در قسمتی دیگر از سخنانش به همکاری سازمان نظام مهندسی و صندوق بیمه در عملیات کارشناسی معادن اشاره کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کمیته مالی طرح اجرا و فعال سازی معادن کوچک در اختیار صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی است، بیان کرد: صندوق بیمه یک نهاد مطمئن برای توسعه معادن کشور است و این مجموعه علاوه بر اجرای برنامه های خود، می تواند در نوسازی ناوگان حمل و نقل معادن موثر واقع شود.

تقدیر سرقینی از ایمیدرو در افزایش سرمایه صندوق بیمه

در این نشست جعفر سرقینی معاون معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به نقش ایمیدرو در افزایش سرمایه صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، از تلاش های این سازمان در به ثمر رسیدن برنامه افزایش سرمایه صندوق تشکر کرد.

وی تصریح کرد: اکنون صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی می تواند برای تحقق اهداف آتی، بر روی افزایش سرمایه تا سقف هزار میلیارد تومان تمرکز کند.

سرقینی درباره جایگاه قانونی صندوق بیمه معدنی گفت: تاسیس این صندوق و همچنین نظام مهندسی معدن در قانون معادن مصوب سال 77 پیش بینی شده بود که جا دارد از مسوولان وقت همچون مهندس محلوجی،‌ نیلی و جهانگیری تشکر کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد که با افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی شاهد افزایش کارایی و اثربخشی این نهاد در توسعه معادن خصوصی باشیم.

محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن ایران نیز در این نشست با اشاره به خدمات صندوق بیمه معدن گفت: طی سال های اخیر شاهد رشد و تنوع بخشی در خدمات این نهاد به معدنکاران بوده ایم.

وی تاکید کرد: رشد جایگاه صندوق سبب ارتقای بخش معدن خواهد شد از این رو حمایت از جایگاه صندوق به نفع جامعه معدنکاری ایران می شود.

نظر شما
پرونده ویژه