رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه:

۷۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای کشتیرانی داخلی اختصاص یافت

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۵:۵۵:۰۲
کد خبر: ۹۵۶۴۵۸
۷۵۰ میلیون دلار  از صندوق توسعه ملی برای کشتیرانی داخلی اختصاص یافت
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از اختصاص ۷۵۰میلیون دلار طی ۳ سال از صندوق توسعه ملی برای افزایش ظرفیت کشتیرانی داخلی خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا محمدباقر نوبخت، در مورد  کشتیرانی و پیشرفت برنامه‌های این حوزه با توجه به سیاست توسعه‌ای در زمینه دریا محوری گفت: گزارشی از سوی شورای عالی کشتیرانی ارائه شد  که نشان می دهد با توجه به کمک هایی که در سایه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته، در حال حاضر  ۶۲ درصد امکان ساخت داخل برای کشتی‌ها وجود دارد و  ۸۵ درصد از ظرفیت  کشتیرانی در داخل  کشور تأمین می‌شود. 

معاون رئیس جمهور افزود: با توجه به شرایط ویژه تحریم، برای اینکه بتوانیم تولید را به مرز بیشتری برسانیم پیشنهاد شد مبلغ ۷۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی طی سه سال به  افزایش ظرفیت کشتیرانی داخل اختصاص یابد و همچنین تسهیلاتی از تبصره (۱۸) اختصاص یابد.

نوبخت در مورد تحقق منابع درآمدی حاصل از استحصال مالیات در سال آینده گفت: سال آینده حدود ۱۷۵ هزار میلیارد تومان برای منابع درآمدی حاصل از استحصال مالیات پیش‌بینی کردیم که در سال جاری تقریبا بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از این منابع تحقق پیدا کرد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم ضرایب مالیاتی برای بخش‌هایی که مالیات می‌پردازند ، تغییر نکند و به بخش هایی که تاکنون یا مالیات واقعی نداده اند و یا اصلا مالیات نمی دهند تمرکز کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز