تزریق ژل چیست؟

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۹:۳۵:۵۰
کد خبر: ۹۵۶۶۳۸
تزریق ژل چیست؟
تزریق ژل یا تزریق فیلر روشی سریع برای ایجاد اصلاحات مختلف در صورت از جمله بازگرداندن و افزایش حجم صورت، افزایش حجم لب‌ها، کاهش چین‌و‌چروک و خطوط اخم و خنده و… است. امروزه تزریق ژل یا تزریق فیلر بعد از انجام بوتاکس پرکاربردترین عمل زیبایی در جهان است.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تزریق ژل یا تزریق فیلر روشی سریع برای ایجاد اصلاحات مختلف در صورت از جمله بازگرداندن و افزایش حجم صورت، افزایش حجم لب‌ها، کاهش چین‌و‌چروک و خطوط اخم و خنده و… است. امروزه تزریق ژل یا تزریق فیلر بعد از انجام بوتاکس پرکاربردترین عمل زیبایی در جهان است.

ژل‌های مورد استفاده برای تزریق دارای انواع مختلفی هستند؛ که همگی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) هستند. اما محبوب‌ترین ژل تزریقی به صورت اسید هیالورونیک است. پوست جوان و سالم حاوی میزان زیادی از ماده مرطوب و طبیعی به نام هیالورونیک اسید است. با گذشت زمان و افزایش سن، نور خورشید و سایر عوامل می‌توانند میزان هیالورونیک اسید پوست را کاهش دهند و موجب شوند که چین و چروک‌ها ظاهر شوند. فقدان هیالورونیک اسید در پوست منجر به از دست رفتن ساختار و حجم پوست شده و این امر منجر به پیدایش چین‌و‌چروک‌ها می‌شود. با استفاده از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید می‌توان این ماده را مجددا به پوست برگرداند و خطوط قسمت‌های مختلف پوست را بهبود بخشید. ساختار طبیعی مولکول هیالورونیک اسید بسیار شبیه اسفنج است. وظیفه اصلی آن، جذب کردن آب است که باعث افزایش حجم پوست می‌شود. به این ترتیب، می‌توان هیالورونیک اسید را به عنوان مرطوب کننده داخلی پوست در نظر گرفت. استفاده از فیلرها روشی ساده و غیرجراحی است که توسط پزشک برای اصلاح چین و چروک‌های پوست به کار می‌رود. به این منظور ژل یا فیلر با سر سوزنی بسیار نازک (سر سوزن انسولین) به زیر پوست تزریق می‌شود تا بافت نرم لایه داخلی پوست (درم) را پر کند. این کار باعث افزایش حجم درم و در نتیجه کاهش چین‌و‌چروک‌های پوست می‌شود.

نحوه انجام تزریق ژل یا تزریق فیلر

برای تزریق ژل صورت بعد از تمیز کردن ناحیه‌ی مورد نظر، یک کرم بی‌حس‌کننده مالیده می‌شود. این کار تضمین می‌کند که تزریق‌های اعمال شده توسط پزشک یا دستیار وی درد و ناراحتی بسیار ناچیزی به همراه خواهد داشت. این عمل به صورت سرپایی در مطب و با بی‌حسی موضعی و با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف انجام می‌شود و بسته به میزان تزریق ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. احتمال کبودی یا تورم در بیشتر موارد بسیار کم بوده و جالب اینکه بلافاصله بعد از تزریق می‌توانید مجددا فعالیت‌های روزمره خود را از سربگیرید.

تزریق ژل با پر کردن پوست کمک می‌کند تا خطوط و چین‌و‌چروک‌ها صاف شوند. اگر لب‌ها تحت درمان باشند، تزریق ژل لب موجب افزایش حجم شده و سبب بازیابی شکل آن می‌گردد و ظاهری پُرتر و با طراوت‌تر حاصل می‌شود.

آیا تزریق ژل حساسیت‌زاست؟

خیر. احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک در اثر تزریق فیلرهای اسید هیالورونیک بسیار کم است، زیرا اسید هیالورنیک ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. اما اگر به لیدوکائین حساسیت دارید (ماده‌ای که برای بی‌حسی محل تزریق استفاده می‌شود و در برخی فیلرها هم موجود است)، حتماً پیش از تزریق ژل این موضوع را با دکتر خود در میان بگذارید.

ملاحظات ایمنی تزریق ژل

درست است که تزریق ژل به طور کلی عملی بی‌خطر و ایمن است اما رعایت نکات زیر می‌تواند در ایمنی بیشتر شما بسیار موثر باشد:

  • در انتخاب دکتر خود بسیار دقت کنید و دکتری مجرب و با تجربه را که در زمینه تزریق ژل متخصص است انتخاب نمایید.
  • حتماً تزریق ژل را در یک مطب مجهز به امکانات پزشکی انجام دهید نه در خانه یا سالن‌های آرایش.
  • هر چه دکتر تخصص بیشتری در زمینه فیلر انتخابی شما داشته باشد بهتر است.
  • فیلرها را به صورت آنلاین خریداری نکنید و حتماً از ارائه‌دهنده‌ای معتبر تهیه نمایید.
  • فیلرها باید کاملاً پلمب بوده و سرنگ‌ها باید دارای لیبل باشند. حتماً پَک فیلرها را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که فیلر تهیه شده مورد تایید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) است.
  • حتماً باید پیش از تزریق ژل از خطرات و عوارض بالقوه آن آگاهی کسب کنید.
  • حتماً مواد تشکیل دهنده فیلر را بخوانید. در صورتیکه به هر کدام از ترکیبات آن حساسیت دارید، نباید تزریق ژل را انجام دهید.
  • اطلاعات همه داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید را در اختیار دکتر قرار دهید. زیرا ممکن است برخی از داروهایی که مصرف می‌کنید با ترکیبات فیلرها تداخل داشته باشند و بر روی توانایی لخته شدن خون شما تاثیر بگذارند.

به طور کلی اگر تزریق ژل توسط دکتری ماهر و با تجربه صورت بگیرد و فیلرهای استفاده شده نیز مورد تایید FDA باشند هیچ حساسیت و مشکلی پیش نخواهد آمد و درمان شما کاملاً ایمن خواهد بود. پس از تزریق ژل باید از ماساژ ناحیه مورد نظر اجتناب کنید و نباید پوست خود را در معرض دماهای بسیار بالا یا پایین قرار دهید. (برای مثال رفتن به سونا یا اسکی کردن در دمای بسیار پایین).

داروهای بدون نسخه‌ای مثل آنتی‌هیستامین و داروهای ضد التهاب می‌توانند قرمزی و خارش پوست شما را کاهش دهند. اگر متوجه علائم عفونت شدید (تب، چرک یا التهاب و ورم پوست) باید به دکتر مراجعه کنید. اگر مشکلات بینایی، تنفسی، درد شدید و یا هر مشکلی داشتید که شما را نگران کرده است فوراً به دکتر مراجعه کنید.

هزینه تزریق ژل یا تزریق فیلر

هزینه تزریق ژل با استفاده از فیلر یا پُرکننده‌های پوست بستگی به نوع و برند ژل استفاده شده میزان تزریق، ناحیه درمان و تعداد سرنگ‌های تزریق ژل و حق‌الزحمه پزشک برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد. بنابراین هزینه تزریق ژل در افراد مختلف متفاوت است. تزریق ژل به عنوان یک راهکار درمانی برای جوان‌سازی پوست و برجسته‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این روش بدون جراحی می‌باشد و نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز