جزئیات نرخ تورم استان‌ها در دی ماه

۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۰۹:۳۶:۰۲
کد خبر: ۹۵۷۳۱۸
جزئیات نرخ تورم استان‌ها در دی ماه
مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٨.٦ درصد رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان‌ها در سه بخش خانوار، شهری و روستایی منتشر شد که به شرح زیر است:

کل خانوارها

در دی ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٩٥,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٨ درصد افزایش نشان می ­دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٦.٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان  (٢٠.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٨.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٤٦.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ فارس (٣٤.٢ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در دی ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) عدد ٢٠١,١ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ٠.٥ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان یزد با ١.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ایلام با ١.٦ درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٧.٠ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ هرمزگان (٣٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (٢١.٣ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٢.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٥١.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ زنجان (٣٧.٦ درصد) است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز