معاون آب و آبفای وزیر نیرو اعلام کرد؛

دسترسی دو میلیون نفر به آب شرب از منابع سطحی

۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۱۵:۰۷:۳۵
کد خبر: ۹۵۷۷۳۷
دسترسی دو میلیون نفر به آب شرب از منابع سطحی
معاون آب و آبفای وزیر نیرو در یکی از شبکه‌های اجتماعی به طرح آبرسانی جنوب و جنوب غربی تهران اشاره کرد و نوشت: اکنون امکان دسترسی دو میلیون نفر به آب شرب از منابع سطحی فراهم شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تامین آب در سال‌های خشک از منابع زیرزمینی ریسک بالا و مخاطراتی داشت که با بهره برداری از طرح تصفیه خانه هفتم و آبرسانی جنوب و جنوب غربی تهران این مشکلات برطرف شد.

 

وی افزود: طرح  آبرسانی از آن جهت با اهمیت است که پس از سال ها دو میلیون نفر که محل تامین آب شرب آنها یکصد و پنجاه حلقه چاه بوده است از این به بعد از آب سطحی پایدار و مطمئن برخوردار شده و فاصله شمال، جنوب برداشته شده است.

تقی زاده خامسی در ادامه نوشت: شهرواندان تهرانی با مصرف سرانه بالا نسبت به متوسط کشور در حال حاضر حدود یک میلیارد مترمکعب در سال آب شرب مصرف می کنند.  

معاون وزیر نیرو افزود: میزان مصرف تا پانزده سال آینده به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید که تولید پساب ان به حدود ۷۰۰ میلیارد می رسد.

وی نوشت: میزان مصرف آب در فضای سبزشهر نیز به دویست و پنجاه میلیون متر مکعب رسیده که انتقال این میزان آب به فضای سبز نیازمند دسترسی به میلیارد ها تومان اعتبار است.

تقی زاده خامسی نوشت: مشارکت بخشی خصوصی می تواند برای جایگزینی پساب بسیار موثر باشد و بر همین اساس مذاکرات اولیه با شهرداری تهران صورت گرفته و امید است امسال به نتیجه برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز