جعبه سیاه هواپیمای تهران- کی‌اف در حال بررسی توسط ایران و اوکراین است

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۲۸:۵۹
کد خبر: ۹۵۸۰۳۱
جعبه سیاه هواپیمای تهران- کی‌اف در حال بررسی توسط ایران و اوکراین است
وزیر راه و شهرسازی دو کشور ایران و اوکراین را جزء لاینفک بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی دانست و گفت: بررسی جعبه سیاه یکی از مراحل کار است و ایران و اوکراین به صورت مشترک کار بررسی را بر اساس مقررات ایکائو ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا «محمد اسلامی» صبح امروز در حاشیه برگزاری مراسم نمادین ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد، در جمع خبرنگاران در خصوص تصمیم ایران برای بررسی جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط اوکراین، گفت: سانحه هوایی پرواز ٧٥٢اوکراین، بر اساس استانداردهای ایکائو در حال بررسی در ایران است.

وی با بیان اینکه کمیته بررسی سانحه هوایی درحال انجام کار است، گفت: مراحل بررسی گوناگون است، بررسی جعبه سیاه یکی از مراحل کار است و  ایران و اوکراین به صورت مشترک کار بررسی را بر اساس مقررات ایکائو ادامه می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم جشن سالگرد انقلاب که در فرودگاه مهرآباد در حضور مسافران برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: تلاش و کوشش در راه خدا هیچ وقت تعطیل نمی‌شود. باطل باطل است و نقشه های ان ها همواره برای با جبهه حق نوسازی می شود و از شکت های متوالی هم عبرت نگرفته است. 

وی ادامه داد: طی این سال ها نقش های گوناگون استکبار را از نزدیک دیدیم و لمس کردیم. ملت ایران برای تحقق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی هزینه های بسیاری پرداخت کرده است.

اسلامی با بیان اینکه  ملت ایران در زمره کشورهای مستقل است، گفت: این ملت با هدایت رهنمودهای امام امت و رهبر انقلاب توانسته قله های عزت و سر بلندی را یکی پس از دیگری فتح کند.

وی با اشاره به این که اولین اقدام آمریکا علیه ایران، تحریم‌ها بود، تصریح کرد: اگر امروز مقاوم هستیم و از ظرفیت های خوبی بهره مندیم نتیجه تحریم هاست که باعث شده ما آسیب پذیر نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: آمریکا با به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی انتقام شکست طرح خاورمیانه  بزرگ را ایران گفت و مردم ایران یک بار دیگر همبستگی با شعائر اسلامی را به نمایش گذاشتند.

اسلامی تصریح کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه است.

وی افزود: امروز شاهد خروش ملت های مسلمان در برابر جدیدترین توطئه صهیونیسم به اسم معامله بزرگ قرن هستیم که این طرح نیز شکست خواهد خورد.

استقرار تیم وزارت بهداشت در ۲۴ مرز زمینی، دریایی و هوایی

وزیر راه و شهر سازی همچنین در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه روز گذشته شورای عالی اقتصاد ، در ۲۴ مرز زمینی، تمام بنادر و فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه امام خمینی تیم وزارت بهداشت مستقر شده است.

وی درباره اقدام هایی که برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است، گفت: مسافران همه پروازها کنترل می‌شوند و موارد مشکوک مورد رسیدگی قرار می گیرد. خوشبختانه تاکنون مورد مشکوک مبتلا به کرونا گزارش نشده است و نظارت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

اسلامی با تاکید بر این که روز گذشته توقف پروازهای چین را ابلاغ کردیم، گفت: ما موظف هستیم تا ایرانی‌های مقیم چین را از این کشور خارج کنیم، ۵۰ دانشجو در شهر ووهان مستقرند که به زودی آنها را برمی گردانیم.

خلبان هواپیمای فرودگاه ماهشهر از کار تعلیق شده است

وزیر راه درباره سانحه هوایی فرودگاه ماهشهر گفت: این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد و منحصر به ایران نیست. ضمن اینکه سانحه‌ای که فرودگاه ماهشهر رخ داد با دستور سازمان هواپیمایی کشور خلبان هواپیمای مذکور از کار تعلیق شده است.

وی تاکید کرد: مردم نباید نگران باشند. ما هیچگونه ملاحظه‌کاری نخواهیم داشت. مقررات و ضوابط حاکم است. اگر حادثه‌ای رخ دهد عامل آن بلافاصله شناسایی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

قطعه فرسوده در صنعت هوایی نداریم

اسلامی درباره قطعات فرسوده هواپیماها اظهار کرد:  چیزی به اسم قطعات فرسوده در صنعت هوایی نداریم. صنعت هواپیمایی کشوری مکلف به رعایت همه دیسیپلین‌های تعریف شده هستند و کسی نمی‌تواند آن را تغییر بدهد. تمامی شرکت‌ها تحت نظارت شدید سازمان هواپیمایی کشوری هستند و حداکثر ایمنی در تمامی پروازها رعایت خواهد شد.

وزیر راه درباره رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: بر اساس انکس ۱۳ سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) این پرونده در حال رسیدگی است و با توجه به این که هواپیمای این پرواز متعلق به کشور اوکراین بود بر اساس قوانین جهانی هر دو کشور ایران و اوکراین همزمان اقدام به رسیدگی خواهند کرد.

بهره برداری از ۱.۸ هزارمیلیارد تومان پروژه زیرساختی

اسلامی در ادامه با بیان این که در دهه فجر امسال 2 هزار و ۳۳۴ هزارمیلیارد تومان پروژه عمرانی افتتاح می‌کنیم، گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن به پروژه‌های زیرساختی در بخش حمل و نقل از جمله احداث ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی اختصاص دارد. همچنین از چند فرودگاه و بندر بهره برداری خواهیم کرد.

ارسال پیامک به متقاضیان مسکن ملی از 14 بهمن

او افزود: در میان پروژه‌های دهه فجر تعدادی از واحدهای مسکن مهر به مردم تحویل داده شده و تعدادی از پروژه‌های ملی مسکن کلنگ زنی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن گفت: از ۱۴ بهمن پیامک به واجدین شرایط ارسال می‌شود، ۴۲ درصد متقاضیان ریزش داشتند و برای ۵۸ درصد مابقی پیامک معرفی به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ارسال خواهد شد.به گفته اسلامی، پس از تکمیل مراحل ثبت نام متقاضیان مرحله اول، مرحله دوم ثبت نام‌ها پیش از اتمام سال جاری آغاز می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز