تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۱۲ درصد رشد یافت

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۲:۴۷:۴۷
کد خبر: ۹۵۸۱۶۲
تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۱۲ درصد رشد یافت
​عملکرد بنادر کشور در بحث تخلیه و بارگیری در دی ماه ۹۸ همچون ماه گذشته توانست رشد خوب و مثبتی را به ثبت برساند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عملکرد بنادر کشور در امر تخلیه و بارگیری در آذرماه ۹۸ با رشد همراه بود و خوشبختانه این رشد در دی‌ماه سال جاری نیز قابل لمس بود. در بین آمارهای منتشر شده در بحث تخلیه و بارگیری در بین مواردی که در بنادر کشور ورود و خروج پیدا می کنند کالاهای فلزی طلایه‌دار این بخش به شمار آمده و بعد آن کالاهای اساسی در جایگاه بعدی از این حیث قرار دارد.

بنادر کشور در تخلیه و بارگیری در مجموع کالاهای اساسی، کالاهای فلزی، کالاهای ساختمانی و مواد معدنی، ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، قطعات یدکی و ابزارآلات، کود و مواد شیمیایی، منسوجات چرم، پوشاک، الیاف، کاغذ و چوب، خرده بار و متفرقه، کالای کانتینری و فرآورده‌های نفتی در دی‌ماه ۹۸ عدد ۱۰.۹۹۹.۸۹۴ تن را به ثبت رساند که نسبت به سال گذشته در همین مدت که ۹.۸۲۶.۸۱۷ تن بود رشد ۱۱.۹ درصدی را نشان می دهد.

کالاهای فلزی که در صدر تخلیه و بارگیری در دی ماه امسال به حساب می آید توانست با ثبت عدد ۸۰۷.۶۱۱ تن نسبت به سال گذشته که عدد ۳۲۷.۹۳۱ تن را نشان می داد رشد ۱۴۶.۳ درصدی را شاهد باشد. هرچند که این میزان در مقایسه با سال ۹۶ که عدد ۹۲۸.۳۶۹ تن بود هنوز فاصله دارد.

همان طور که گفته شد بعد از کالاهای فلزی این کالاهای اساسی بود که با رشد ۱۰۴.۳ درصدی نسبت به به مدت مشابه در سال ۹۷، عدد ۲.۲۰۷.۲۵۴ تن را نسبت به عدد ۱.۰۸۰.۵۷۵ تن در سال گذشته را به ثبت رساند.

بعد از کالاهای فلزی و اساسی دیگر بخش‌هایی که در تخلیه و بارگیری در بنادر کشور با رشد چشمگیری همراه بودند، کود و مواد شیمیایی با رشد ۲۶.۶ درصد و خرده بار با رشد ۱۷.۹ درصد بودند که توانستند در زمره کالاهای با درصد مثبت در جدول عملکرد و تخلیه به تفکیک کالا قرار گیرند.

کالاهای ساختمانی و مواد معدنی، منسوجات چرم و پوشاک دیگر کالاهای ورودی و خروجی به بنادر کشور بودند که نسبت به سال گذشته توانستند رشد خوبی را شاهد باشند.

نظر شما