محموله میلیاردی قاچاق سوخت در ساوه کشف و توقیف شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۵:۵۴:۰۲
کد خبر: ۹۵۸۳۰۱
محموله میلیاردی قاچاق سوخت در ساوه کشف و توقیف شد
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه از کشف و توقیف محموله بزرگ قاچاق سوخت در ساوه خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا فرامرز امیدی با اشاره به کشف محموله بزرگ قاچاق سوخت در این مجموعه گمرکی گفت: با هوشیاری و دقت کارکنان گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه از خروج قاچاق یک محموله سوخت (نفت سفید)  به وزن 171 تن جلوگیری به‌عمل آمد.

 وی افزود: با توجه به اینکه این گمرک، هاب سوخت جهت صادرات فرآورده‌ها و مشتقات نفتی است، فعالان اقتصادی استان و استان‌های هم‌جوار با توجه به امکانات و شرایط این گمرک اقدام به صدور کالای خود در این گمرک می‌کنند .

وی ادامه داد: گمرک منطقه ویژه کاوه در این راستا تمهیدات و اقدامات کنترلی بیشتر و استفاده بهینه از قابلیت‌های سامانه جامع امور گمرکی در پایش و رصد حوزه فعالیت صاحبان کارت‌های بازرگانی اتخاذ کرده است.

مدیرگمرک شهر صنعتی کاوه ساوه خاطرنشان کرد: این مجموعه گمرکی در نهایت موفق شد محموله بزرگ قاچاق سوخت را که صاحب کالای آن قصد داشت بیش از 112 تن نفت سفید را تحت مقدار 171 تن بشکه های حاوی حلال 402 اظهار شده خارج و از مرزهای شرقی کشور قاچاق کند کشف و ضبط کرد.

امیدی عنوان کرد: با تمهیدات انجام گرفته در این گمرک، ضمن توقیف کالا پرونده مربوطه به همراه اعلام جرم را جهت سیر مراحل قانونی توسط گمرکات استان به مراجع رسیدگی کننده ارسال شد.

وی اضافه کرد: براساس اعلام نظر کارشناسان این گمرک ارزش محموله قاچاق بدون جریمه مبلغ 6 میلیارد و 960 میلیون و 740 هزار ریال بوده که در نهایت توسط کارکنان و مسئولان گمرک در شهرصنعتی کاوه ساوه کشف و ضبط شد.

نظر شما