برداشت ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای تامین گوشت قرمز

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۰:۱۲:۴۸
کد خبر: ۹۵۹۱۶۹
برداشت ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای تامین گوشت قرمز
رئیس سازمان امور عشایر کشور از اختصاص مبلغ چهار هزار و ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه در گردش برای تامین زنجیره گوشت قرمز توسط عشایر کشور از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا کرمعلی قندالی روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه خدمات آموزشی و فرهنگی عشایر در استانداری خوزستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در حوزه تولید امسال به لحاظ تامین نهاده‌ها وضعیت خوبی در کشور داریم و جای نگرانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه امسال به اندازه کافی نهاده‌ها برای عشایر خریداری شده تا بتوانند به تولید خود ادامه دهند، گفت: به‌ همین منظور برای تامین زنجیره گوشت قرمز توسط عشایر کشور تاکنون چهار هزار و۲۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به عنوان سرمایه درگردش تخصیص پیدا کرده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور تصریح کرد: این مقدار منابع مالی برای تولید گوشت قرمز برای سال جاری درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از مبلغ چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، تاکنون ۵۵ درصد آن جذب شده و تلاش می شود مابقی این مبلغ تا پایان امسال نیز توزیع شود.

قندالی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های سازمان عشایر میبتنی بر تنوع معیشت شامل تولید گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری و ... است، افزود: تلاش می‌شود تا از همه ظرفیت‌های انسانی، فیزیکی و سرزمینی عشایر برای این امر استفاده شود.

افزایش ضریب برخورداری عشایر از آب آشامیدنی

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اهمیت برخورداری عشایر به آب آشامیدنی، گفت: به همین منظور در سال ۹۸ با اذن رهبری ۱۸ میلیون یورو برابر مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۴۲۰ پروژه آبرسانی در سطح کشور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه ها شروع شده‌ و با بهره برداری از آنها شاخص دسترسی عشایر به آب آشامیدنی از ۵۳ درصد به ۶۳ درصد تا پایان سال ۹۸ خواهد رسید.

قندانی یادآور شد: سهم استان خوزستان از این میزان اعتبارات ۲۵۰ میلیارد ریال است که شامل پروژه‌های مختلفی است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین به موضوع تامین انرژی از طریق ظرفیت های منطقه در حوزه‌های انرژی خورشیدی و بادی اشاره کرد کرد و گفت: طی تفاهمی که با وزارت نیرو داشته‌ایم، حدود ۲۰۷هزار خانوار عشایری در کشور به پنل‌های خورشیدی مجهز شده‌اند.

بر اساس این گزارش، طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد ۲۵ هزار خانوار دیگر توسط وزارت نیرو با خودیاری حداکثر  ۱۰ درصد و مشارکت ۹۰ درصدی دولت به این پنل‌ها نیز مجهز خواهند شد.

نظر شما