سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

هواپیمایی ماهان فردا دانشجویان ایرانی از ووهان چین را منتقل می‌کند/ پرواز تحت کنترل‌های پزشکی و بهداشتی است

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۴۰:۴۵
کد خبر: ۹۵۹۳۷۲
هواپیمایی ماهان فردا دانشجویان ایرانی از ووهان چین را منتقل می‌کند/ پرواز تحت کنترل‌های پزشکی و بهداشتی است
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ارسال یک فروند هواپیمای ماهان به شهر ووهان چین برای انتقال دانشجویان ایرانی ساکن این شهر، در روز سه شنبه 15 بهمن خبر داد.

«رضا جعفرزاده»، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا تاکید کرد: این هواپیما را تیم کامل پزشکی همراهی کرده و مسائل بهداشتی در سطوح بالا رعایت می‌شود.

او درباره مصونیت کادر پرواز، خلبان و مهمانداران این هواپیما گفت: کنترل‌های لازم برای جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا به تیم پرواز و شرایط و موقعیت هواپیما در نظر گرفته شده و هیچ نگرانی بابت انتقال ویروس یرای آن‌ها وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پرواز مورد نظر با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت به همراه تیم کاملی از پزشکان صورت می‌گیرد، افزود: وزارت بهداشت دانشجویان را از فرودگاه تحویل می‌گیرد و موارد مربوط به قرنطینه، بر عهده آن‎ها خواهد بود.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‎های سازمان هواپیمایی کشوری این بود که با توقف پروازها از سوی چین، اقدامی برای بازگرداندن شهروندان ایرانی از این کشور انجام دهد.

گفتنی است 52 دانشجوی ایرانی ساکن ووهان که تعداد آن ها به 70 نفر نیز ممکن است افزایش یابد (بنا به گفته برخی دانشجویان)، درخواست انتقال به ایران داده اند.

دانشجویان پس از انتقال به ایران بیش از یک هفته قرنطینه می شوند.

نظر شما