با امضای تفاهم‌نامه «امید شهر» میان بانک مسکن و بانک سپه؛‎

۴هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شرق تهران احداث می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۳:۲۳:۵۷
کد خبر: ۹۶۰۰۸۶
۴هزار  و ۵۰۰ واحد مسکونی در شرق تهران احداث می‌شود
تفاهم‌نامه پروژه «امید شهر» در راستای مولد سازی دارایی بانک‌ها میان بانک سپه به عنوان مالک و بانک مسکن به عنوان مجری و تامین‌کننده، به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «عباس معمار نژاد»، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‎های دولتی وزارت اقتصاد در این مراسم که امروز با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: شهرک مسکونی با حدود تقریبی 4هزار واحد مسکونی در منطقه شهر تهران احداث می‌شود که متراژ تقریبی هر واحد حدود 100 متر مربع خواهد بود.

معار نژاد خاطر نشان کرد: این پروژه شامل 450 هزار متر زیربنای مسکونی، 75 هزار متر فضای تجاری و 45 هزار متر کاربری اداری می‎شود.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‎های دولتی وزارت اقتصاد مولد سازی را از اولویت‌های دولت تدبیر و امید و وزارت اقتصاد دانست و افزود: طی سالیان اخیر با پیگیری‎های وزارت اقتصاد برای واگذاری اموال مازاد بانک‌های دولتی و خصوصی تا کنون بیش از 189 هزار میلیارد ریال از این دارایی‌ها در قالب سهام و املاک تا پایان دی‎ماه 98 واگذار شده‎است.

او عرضه انبوه مسکن برای سطوح میان‌درآمدی را از جمله اهداف این طرح دانست و افزود: تامین مالی این پروژه با استفاده از شیوه‎های متنوع تامین مالی مثل تشکیل صندوق زمین و ساختمان، انتشار اوراق صکوک، انتشار اوراق گواهی سپرده خاص و دیگر روش‌های تامین مالی صورت خواهد گرفت و نحوه واگذاری به متقاضیان از طریق فراخوان عمومی و در یک فضای شفاف، مطابق مقررات مربوط به نوع تامین مالی انجام خواهد شد.

«محمد کاظم چقازردی»، مدیر عامل بانک سپه نیز در این مراسم اظهار کرد: با پیگیری وزارتخانه متبوع و همت همکاران شاهد مشارکت با بانک خوشنام و تخصصی در حوزه مسکن برای یک پروژه مسکنی- اداری و تجاری در یکی از نقاط مهم تهران در مرکز شهر هستیم.

او افزود: از سال ۱۳۷۹ برای مولد سازی این دارایی‎ها که ۳۰سال راکد بود با بخش خصوصی وارد قرارداد شدیم اما نتوانستیم به عدد مورد نظر خود برسیم.

چقارزدی ادامه داد: امیدواریم طی این تفاهم‎نامه و با اجرای این طرح مسکن با کیفیت و با قیمت مناسب را در اختیار مردم قرار دهیم.

«ابوالقاسم رحیمی انارکی»، مدیر عامل بانک مسکن نیز خاطر نشان کرد: بانک مسکن حدود 82 سال فعالیت دارد و در این مدت بیش از 9.5 میلیون واحد مسکونی را تامین مالی کردیم که بیش از 1میلیون آن مربوط به قبل از انقلاب و بیش از 8میلیون آن مربوط به بعد از اتقلاب است.

او افزود: دو پروژه شهرک سازی اکباتان و آپادانا را قبل از انقلاب در غرب تهران داشتیم و امروز با همکاری بانک سپه توانستیم یک پروژه در این ابعاد را در شرق تهران آغاز کنیم.

رحیمی انارکی خاطر نشان کرد: دراین پروژه از روش‎های جدید تامین مالی استفاده می‎کنیم و به صرف تسهیلات مالی اکتفا نخواهیم کرد، بلکه سعی می‎کنیم تامین مالی، بیشتر از بازار سرمایه باشد.

مدیر عامل بانک مسکن گفت: اجرا و ساخت این پروژه را شرکت گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن بر عهده دارد که در حوزه تسهیل‌گری و توسعه‌گری مجوز کسب کرده‌است.

او تاکید کرد: این شرکت واحدهای مذکور را با آخرین استانداردهای ساخت و ساز و با فناری‌های نوین خواهد ساخت. این واحدها در قالب ساختمان‎های پایدار و دوست‌دار محیط زیست ساخته خواهد شد تا نمونه‎ای برای ساخت و ساز در آینده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز