معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

۲۰۰ هزار مسکن برای دهک‌های اول تا سوم ساخته می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۷:۳۶:۴۱
کد خبر: ۹۶۰۰۸۹
۲۰۰ هزار مسکن برای دهک‌های اول تا سوم ساخته می‌شود
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از طرح احداث 200هزار مسکن برای دهک‎های اول تا سوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «محمود محمودزاده»، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‎نامه پروژه «امید شهر»، ورود بانک‌‌های غیر مسکن به حوزه ساخت و ساز مسکن را اتفاق خوش یمنی دانست و افزود: در سال حدود 950 هزار واحد مسکونی نیاز است و متوسط صدور پروانه ساختمانی در سال گذشته کمتر از 320 هزار واحد یعنی حدود یک سوم نیاز بازار بود و این یعنی با 3میلیون نیاز انباشته در این زمینه مواجهیم.

او افزود: وزارت راه و شهرسازی طرح ساخت مسکن برای دو گروه دهک اول تا سوم دارد که طرح آن به زودی معرفی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، این طرح شامل ساخت 200هزار واحد برای این دهک‌ها می‎شود که با مشارکت دستگاه‌های حمایتی از جمله بانک مرکزی وسازمان برنامه و بودجه و بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

محمودزاده خاطر نشان کرد: همچنین 400 هزار واحد مسکونی برای دهک‌های 4تا 7 احداث می‌شود که تحت عنوان طرح اقدام ملی مسکن اجرایی شده و در مرحله اول 240 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

او ادامه داد: این 400هزار واحد مسکن بین 100 تا 120 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و حدود 800 هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کند که رضایت‌مندی اجتماعی را در نهایت به دنبال خواهد داشت.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ما می‌توانیم در زمینه مشتری‌های تضمین شده، بسته‌های حمایتی مثل تسهیل و تقسیط عوارض صدور پروانه و تخفیفات 50 درصدی برای خدمات فنی و مهندسی در زمینه احداث مسکن در کلان‌شهرها کمک کنیم و همچنین آمادگی تبدیل اراضی این وزارتخانه به مسکن را داریم.

نظر شما