از سوی شریک «وارن بافت» صورت گرفت؛

هشدار برای آینده بازارهای جهانی/ نگه داشتن سهام در چین قمار است

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۴:۰۱:۲۹
کد خبر: ۹۶۴۲۷۴
هشدار برای آینده بازارهای جهانی/ نگه داشتن سهام در چین قمار است
«چارلی مونگر»، نایب رئیس Berkshire Hathaway و شریک تجاری دیرینه «وارن بافت»، در مورد آینده بازارهای جهانی به دلیل اتفاقات ناگوار هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا او در جلسه سهامداران سالانه روزنامه ژورنال مستقر در لس آنجلس گفت: «فکر می‌کنم مشکلات زیادی پیش می‌آید چرا که اتفاقات ناگوار بیش از حدی در جهان رخ داده‌است. 

مونگر در خصوص ریسک بالای موجود در بازارها گفت: اکنون نگه‌داشتن سهام در چین یک قمار احمقانه است و بعید به نظر می‌رسد که کسی به جز چینی‌ها سهام شرکت‌های این کشور را نگه دارند.

او افزود: علاوه بر این در آمریکا هم که بزرگترین اقتصاد جهان است، سرمایه‌گذاران با خطرات شیوع ویروس کرونا رو به رو هستند. انتخابات این کشور هم به شدت روی بازارها تاثیر منفی گذاشته‌است.

به گفته مونگر، وزارت خزانه‌ داری روز چهارشنبه اعلام کرد که کسری بودجه ایالات متحده در چهار ماه نخست دوره مالی 2020 تا 25 درصد افزایش یافته و به 1.06 هزار میلیارد دلار رسیده‌است و از این رو میانگین صنعتی داو جونز و S&P 500 هر دو در روز چهارشنبه به رکورد رسیده‌اند.

او در خصوص گسترش EBITDA و تبلیغات بانک‌های سرمایه‌گذاری در خصوص آن نیز اظهار کرد: این یک معیار سود جعلی است. چرا که ارائه این نوع اطلاعات توسط شرکت‌ها جلوی درک صحیح اطلاعات سود و زیان آن‌ها را می‌گیرد.

مونگر همچنین در مورد رونق نوآوری گفت که این رونق در حال از بین رفتن است و این مساله بازارها را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: پیشرفت‌های دارویی و تکنولوژیک برای بهبود سطح زندگی مردم به حد بالایی رسیده اما این پیشرفت اکنون کند شده‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز