سرمایه‌گذاران به دنبال احیای بازارهای کرونا زده

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۳:۰۳:۴۳
کد خبر: ۹۶۴۶۴۷
سرمایه‌گذاران به دنبال احیای بازارهای کرونا زده
​سهامداران در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا آثار ناشی از ویروس کرونا را خنثی کرده و دوباره به چرخه معاملات بازگردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، ترس و هیاهوی ناشی از ویروس کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی، بازارهای سهام در دنیا را با افت میزان معاملات همراه کرده بود در حالی که سرمایه گذاران به تدریج با بازگشت به فضای معاملاتی، اوضاع را به روند قبلی باز گرداندند.

حدود ۳۷۰ میلیون دلار دارایی در هفته گذشته به سمت صندوق های بادرآمد ثابت وارد شد و موجب افت شدید قیمت سهام شرکت ها شد در حالی که ورود نقدینگی به صندوق ها نشان از بی ثباتی بازارهای سهام و ترس سرمایه گذاران از افت سرمایه های خود داشته است.

اما در معاملات آخرین روز هفته، سرمایه گذاران با بازگشت به بازارهای سرمایه، توانستند کمی از افت روزهای گذشته را جبران کنند به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک توانست با رشد ۴ درصدی همراه شود.

با این که ویروس کرونا از ابتدای شیوع تا به حال ۶۳ هزار و ۵۸۱ نفر را مبتلا کرده است و در حدود یک هزار و ۳۸۰ نفر را به کام مرگ کشانده است اما سرمایه گذاران بازگشت به بازارها را پس از گذشت دو هفته ، ترجیح دادند.

در بازار آمریکا نیز شاخص اس اند پی افزایش ۰.۱ درصدی داشت و داوجونز نیز کاهش ۰.۰۹ درصدی را از آن خود کرد در حالی که نزدک نیز ۰.۲ درصد مثبت شد و فوتسی لندن با افت ۰.۵ درصدی معاملات را خاتمه داد .

در سوی دیگر، شاخص نیکی ژاپن کاهش ۰.۵ درصدی را از آن خود کرد .

این در حالی است که، دولت چین اعتبار ۲۶۵ میلیارد دلاری استانهای این کشور را پیش از موعد مقرر ابلاغ کرد تا شرایط را برای حمایت از بنگاه های آسیب دیده از کرونا مهیا سازد.

فروش خودرو در ماه ژانویه در چین کاهش ۱۸ درصدی را نسبت به یک سال گذشته به ثبت رسانده است اما، وضعیت فروش خودروی برقی بحرانی تر است و سقوط ۵۴.۵ درصدی این صنعت در ماه قبل به ثبت رسیده است.

بر این اساس، بخشی از آمارهای اقتصاد چین در ماه ژانویه منتشر نخواهد شد و بصورت ترکیبی با داده های فوریه منتشر می شود و این موضوع تحلیل وضعیت اثرگذاری کرونا بر اقتصاد چین را دشوار می کند.

آمارها نشان میدهد که حوزه های تولید، حمل و نقل و توریست و کالای لوکس از کرونا آسیب زیادی دیده اند، در مقابل بخش های دارو و بهداشت، اقتصاد دیجیتال و صنعت فیلم و مدیا برنده اصلی این بحران است.

نظر شما