بررسی آخرین وضعیت ترخیص کالا از فرودگاه امام(ره)

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۵:۰۴:۳۱
کد خبر: ۹۶۵۲۳۵
بررسی آخرین وضعیت ترخیص کالا از فرودگاه امام(ره)
معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران به همراه تعدادی از مسئولین سازمان های مرتبط از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) و محوطه های مربوطه بازدید و از نزدیک درجریان فرآیند انجام تشریفات گمرکی نمونه های تجاری و تولیدی، مواد اولیۀ دارو و تجهیزات پزشکی، اقلام مربوط به پروژه های راهبردی و اقلام وارده توسط شرکت های دانش در این حوزه قرار گرفت.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد ایران و ... معاون امور گمرکی گمرک ایران را همراهی می کردند نحوۀ انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا در این گمرک تحت رویه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

ارونقی ضمن بازدید از محوطه مربوط به دپوی اقلام هواپیمایی کشوری و پروژه های راهبردی کشور با تأکید بر اینکه این اقلام با توجه به حساسیت و فوریت امر باید در اسرع وقت از گمرک ترخیص شوند تأکید کرد.

در ادامۀ این بازدید که با توضیحات فنی و کارشناسی مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) و متصدیان ذیربط این گمرک ، همچنین توضیحات نمایندگان سازمان های همجوار همراه بود، نحوۀ انجام تشریفات گمرکی و ترخیص نمونه های تجاری و تولیدی، نمونه برای بررسی و آزمایش، نمونه های دارو، مواد اولیۀ دارو و تجهیزات پزشکی، فرم های خام مورد استفاده توسط سازمان های مختلف مانند فرم کارنه تیر، نمونه های مرتبط با بخش کشاورزی (مانند بذر، کود و نهال) ، کالاهای وارده از طریق پست، اقلام مربوط به پروژه های راهبردی، اقلام وارده توسط شرکت های دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت و ضمن استماع توضیحات فعالان اقتصادی، صاحبان کالا و ترخیص کاران حاضر در گمرک مربوطه راهنمایی های لازم توسط هیأت بازدیدکننده جهت رفع مشکلات فعالان اقتصادی در این گمرک ارائه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز