مدیر عامل سابق صندوق ضمانت صادرات تشریح کرد؛

علت گرانی ارز در روزهای اخیر چیست؟/ آیا این روند ادامه دارد؟

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۸:۵۳:۴۳
کد خبر: ۹۶۵۶۰۷
علت گرانی ارز در روزهای اخیر چیست؟/ آیا این روند ادامه دارد؟
نرخ دلار در ساعات اولیه روز گذشته وارد کانال 14هزار تومان شد، موضوعی که به گفته رئیس سابق صندوق ضمانت صادرات دلیل اصلی آن افزایش حجم تقاضای ارز مسافرتی برای تعطیلات نوروز بوده و پس از اتمام ایام پیک آخر سال، روند صعودی قیمت دلار ادامه دار نخواهد بود.

«سید کمال سید علی»، مدیر عامل سابق صندوق ضمانت صادرات، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، تشدید نگرانی‌های ناشی از انتشار خبرهای منفی در خصوص FATF  و تاثیر آن بر نقل و انتقالات، مسائلی مثل تشدید تحریم‌ها و اضافه شدن اقلام کالاهای تحریمی، تسویه حساب شرکت‌های ایرانی با طرف‌های خارجی و نیاز به ارز را از جمله دلایل گرانی ارز دراین روزها دانست و گفت: از آنجایی که اصل تجارت و واردات و صادرات در فروردین و اردیبهشت کند می‌شود، افزایش حجم ثبت سفارش‌ها در روزهای پایانی سال می‌تواند بر فشار بازار اضافه کرده و در بالا رفتن قیمت دلار تاثیر بگذارد.

او انتشار خبرهایی مبنی بر عدم پرداخت پول بازارگانان از سوی کشور عراق را از دیگر عواملی دانست که منجر به تشدید نگرانی‌ها شده‌است.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: با سیاست‌ها و محدودیت‌های در نظر گرفته شده از سوی بانک مرکزی افزایش نرخ ارز در سال آینده ادامه دار و قابل توجه نخواهد بود. همچنین فشار حجم تقاضا در فروردین و اردیبهشت کاهش خواهد یافت.

به گفته سید علی نوسانات تا 10 درصد در بازار ارز روال عادی بوده و نگران کننده نیست و بازار ثبات خود را حفظ کرده‌ است.

او تاکید کرد: کشور بزرگی مثل ایران آسیب پذیری از موضوعاتی مثل ارز و ... نخواهد داشت.

گفتنی است؛ قیمت دلار در بازار روز گذشته به 14هزار و 220 تومان رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز