معرفی ترمینال جنوب اتوبوسرانی (پایانه جنوب)

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۹:۲۵:۲۰
کد خبر: ۹۶۶۴۷۱
معرفی ترمینال جنوب اتوبوسرانی  (پایانه جنوب)
تهران، به عنوان شهری که از هر لحاظ مدرن است، پایانه‌های زیادی دارد که برای سفر به انواع مقصد در سطح کشور به مسافران خدمات‌دهی می‌کند. علاوه بر این مسئله تهران به دلیل وسعتش و پایتخت بودن آن، مورد توجه و مقصد بسیاری از مسافران داخلی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تهران یک شهر جهانی و بزرگ است و دارای امکانات عالی، پارک‌ها، رستوران‌ها و انواع سرویس‌های حمل و نقل است. ترمینال‌های تهران را می‌توان تقریباً به 4 بخش مختلف  شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم کرد.

آدرس ترمینال جنوب و شماره تماس آن را می‌توایند از طریق سایت آن به دست آورده و به خرید بلیط مقصد مورد نظرتان بپردازید.

هر یک از مسافرها به دلایل مختلف از جای جای ایران به تهران سفر می‌کنند. یکی از راه‌های آسان‌ و اقتصادی برای سفر از تهران و به تهران، اتوبوس‌های بین شهری هستند. بی شک تعداد زیادی از افراد سفر با اتوبوس را به داخل و خارج از تهران تجربه کرده‌اند، اما برای این کار پایانه‌های مختلف و زیادی وجود دارد که سفر شما را امکان‌پذیر می‌کند. اگر قصد سفر دارید بسته به نوع مقصدتان باید نوع ترمینال را انتخاب کنید. ترمینال آرژانتین، شرق، غرب و جنوب، ترمینال‌های تهران هستند. این ترمینال‌ها بر اساس محل و مقصد مورد نظر شما طراحی شده‌اند. در این مقاله قصد داریم ترمینال جنوب را به شما معرفی کرده و راه‌های دسترسی و خدمات‌دهی آن را شرح دهیم.

ترمینال اتوبوسرانی جنوب در جنوب تهران واقع شده است. در این ترمینال 24 شرکت مسافربری مختلف مسافران را به 160 شهر منتقل می‌کنند. همچنین عراق، ترکیه و سوریه کشورهایی هستند که مسافران می‌توانند از ترمینال  جنوب تهران سفر کنند. خرید بلیط اتوبوس ترمینال جنوب را از سایت علی بابا می توانید انجام دهید.

اولین و با قدمت‌ترین ترمینال و پایانه اتوبوسرانی موجود در تهران ترمینال جنوب است که نام دیگر آن خزانه است. ترمینال جنوب در سال ۱۳۵۹ به‌ صورت جدی و رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. ساختمان دایره شکل این ترمینال ۸۸۰۰ مترمربع مساحت دارد که به وسیله مهندسین خارجی ساخته و پی ریزی ‌شده است. این ترمینال طبقات مختلف دارد که طبقه همکف آن تعاونی‌های زیادی را در خود جای داده است که تعداد آن 20 تعاونی است. تعداد سفرهایی که از طریق این ترمینال در طول روز انجام می‌شود 116 سفر است که در ساعت‌های مختلف شبانه روز انجام می‌شود.

ترمینال جنوب

این ترمنیال همانطور که از نامش پیداست شهرهای جنوبی کشور را پوشش می‌دهد و بیشترین خدمات اتوبوس در این ترمینال برای شهرهای جنوبی و مرکزی مانند زاهدان، کرمان، بندرعباس، شیراز، اصفهان، همدان، اهواز، عسلویه، بوشهر، اندیمشک، سمنان، کاشان، مشهد و … است. برای سفر به این مقاصد به خرید بلیط اتوبوس ترمینال جنوب بپردازید.

سفر به ارمنستان با اتوبوس از تهران

اگرچه باید گفت خدمات دهی برای دیگر شهرها مانند اردبیل، سبزوار، آستانه و … نیز در این ترمینال موجود است. راه‌های دسترسی به ترمینال جنوب زیاد است و بسیار سهل الوصول است چرا که مترو و بی ار تی همانطور که گفته شده به آن نزدیک است.

برای تهیه بلیط اتوبوس برای ترمینال جنوب نیز به راحتی می‌توانید به سایت‌های فروش اینترنتی بلیط مراجعه کنید که این سایت‌ها بسیار زیاد هستند. اگرچه علاوه بر خرید اینترنتی خرید تلفنی و حضوری  در ترمینال نیز امکان پذیر است. تعداد اتوبوس در این ترمینال بسیار زیاد است و با فاصله زمانی کمی به ویژه برای مقصدهای نزدیک تهران همچون کاشان، قم، اراک، قزوین و... می‌توانید حتی بدون تهیه بلیط از قبل، در ترمینال به راحتی بلیط پیدا کنید. البته باید توجه داشته باشید که در زمان‌های شلوغ مانند اعیاد و مناسبت‌ها حتما بلیط را از قبل تهیه کنید. خرید بلیط اتوبوس ترمینال جنوب در علی بابا امکان پذیر بوده و می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

اگر سریعتر رسیدن به مقصدتان نیز  برای شما اهمیت زیادی دارد، در ترمینال جنوب همانند دیگر ترمینال‌های مسافربری نیز آژانس‌ و تاکسی‌های مسافربری دارد که برای انواع مقاصد فعالیت می‌کنند.

مقاصد ترمینال جنوب

ترمینال جنوبی اکثراً مقاصد جنوب ایران را پوشش می‌دهد. از بندرعباس تا کرمان، شیراز، یزد ... اصولاً همه شهرهایی که در جنوب ایران قرار دارند، از ترمینال جنوب قابل دسترسی هستند و برای آن اتوبوس وجود دارد. اگرچه، رفتن به مشهد نیز به راحتی قابل دستیابی است (بسیاری از مسافران اینجا اتوبوس‌هایشان را تغییر می‌دهند و به مقاصد دیگر می‌روند). برای رفتن به ترمینال به یک نقشه مترو نگاه کنید و یک ایستگاه مترو (خط 1) را با همین نام پیدا کنید. چرا که هم به بی آرتی نزدیک است و هم به ایستگاه مترو. بلیط اتوبوس علی بابا برای ترمینال جنوب در تمامی مسیرهای موجود امکان پذیر است.

ترمینال جنوب

مسیرهای خروجی از ترمینال جنوب

آبادان   اراک اردبیل   آستانه   اصفهان  اندیمشک  اهواز     بجنورد        بروجرد   بم  بندرعباس بوشهر    تایباد    تبریز             جهرم         خرم آباد خمین     دامغان      دزفول رفسنجان زاهدان   سبزوار     سمنان      شاهرود           شهرکرد   شوشتر         شیراز      عسلویه

کازرون             کاشان  کاشمر     کرمان           گلپایگان         مسجد سلیمان      مشهد        ملایر نهاوند             همدان    یاسوج        یزد     

مسافت تبریز تا استانبول با اتوبوس چقدر است؟

آدرس ترمینال جنوب

 تهران، بزرگراه بعثت، روبروی کارخانه روغن نباتی قو، پایانه مسافربری خزانه

شماره ترمینال جنوب

 ۰۲۱۵۵۱۸۵۳۹۰

 

نظر شما
نظرات
لهراسب سرلک
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
ممنون عالی معرفی کردی ترمینال جنوب را
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز