تازه ترین گزارش گمرک از چگونگی ترخیص خودروهای وارداتی

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۱۲:۳۴:۴۸
کد خبر: ۹۶۶۶۰۲
تازه ترین گزارش گمرک از چگونگی ترخیص خودروهای وارداتی
معاون گمرک ایران جزئیات تازه ای از چگونگی ترخیص خودروهای وارداتی پس از ابلاغ مصوبه جدید هیات وزیران در خصوص ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات را تشریح کرد .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا مهرداد جمال ارونقی با اشاره به مصوبه 152676 هیات وزیران افزود: وفق بند 1 مصوبه ، مهلت ترخیص خودروهای موضوع بند (3) تصویب نامه شمارۀ 137161 مورخ 97/10/16 و اصلاحات بعدی آن از تاریخ ابلاغ تصویب نامه صدرالاشاره به مدت 3 ماه تمدید شده است. بنابراین سایر مفاد تصویب نامه شمارۀ 137161 مورخ 97/10/16، کماکان قابلیت اجرا خواهد داشت .

معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران در ادامه به تشریح نحوه اقدام درخصوص خودروهای با حجم موتور بالاتر از (2500) سی سی اشاره نموده و گفت: وفق مفاد بند 2 مصوبه ابلاغی ، تصریح گردیده ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالاتر از (2500) سی سی امکان پذیر نیست و مشمول مقررات این تصویب نامه نمی باشد . با این حال خودروهای سواری مربوط به جانبازان معزز موضوع تصویب نامه شماره 204408 مورخ 87/11/7 و اصلاحات بعدی آن که تا قبل از صدور تصویب نامه شماره 70441 مورخ 93/6/23 با ثبت سفارش وارد کشور شده اند از حکم این بند از مصوبه مستثنی شده‌اند.

ارونقی درخصوص نحوه اقدام درباره خودروهای دپو شده در منطقه آزاد اروند افزود : تبصره 2 بند 2 مصوبه ابلاغی به ترخیص خودروهای سواری، بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور (2500) سی سی اشاره وارد که تا تاریخ 97/5/31 برای آنها توسط سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی قبض انبار صادر شده است که این خودروها با رعایت مقررات مناطق مذکور و رعایت نامه شماره 69134/36925 مورخ 98/6/5 معاونت حقوقی رئیس جمهور، حسب مورد ، برای شماره گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق مجاز هستند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت در این خصوص چنانچه خودروهای مبحوث عنه دارای هر یک از سه ویژگی تولید کشور آمریکا و ساخته شده در آن ؛ دارای برند شرکت های آمریکائی و ساخته شده برای مصرف در کشور آمریکا و خریداری مستقیم از دلالان و توزیع کنندگان تبعه کشور آمریکا باشد شامل ممنوعیت ورود به کشور بوده و در صورتی که هیچ یک از ویژگی های مذکور ، در خودرو و معامله مستقیم آن نباشد با رعایت سایر مقررات می تواند وارد کشور شود .

معاون فنی گمرک ایران در خاتمه با اشاره به نحوه ترخیص خودروهای دارای پرونده تحت رسیدگی در مراجع قضائی اعلام کرد: در آخرین بند از مصوبه ابلاغی به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای دارای پرونده قضایی که حکم برائت آنها از سوی مراجع رسیدگی کننده صادر می گردد اشاره شده است که این خودروها مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و با رعایت سایر مقررات، ترخیص آنها بلامانع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز