خاطره انگیزترین سفرهای ریلی به جنوب ایران

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۱۸:۳۷
کد خبر: ۹۶۷۲۸۴
خاطره انگیزترین سفرهای ریلی به جنوب ایران
شاید بارها، مسیر سفر به جنوب کشور به ویژه بندرعباس را بارها از طریق خطوط هوایی و یا با ماشین شخصی و اتوبوس تجربه کرده باشید. اما برای بسیاری از ما، هیچ وقت نشده که یک بار، مسیر ریلی را برای رسیدن به جنوب پرغرور کشورمان و شهر بندرعباس که یکی از قدیمی ترین خطوط ریلی کشور را دارد تجربه کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شاید بارها، مسیر سفر به جنوب کشور به ویژه بندرعباس را بارها از طریق خطوط هوایی و یا با ماشین شخصی و اتوبوس تجربه کرده باشید. اما برای بسیاری از ما، هیچ وقت نشده که یک بار، مسیر ریلی را برای رسیدن به جنوب پرغرور کشورمان و شهر بندرعباس که یکی از قدیمی ترین خطوط ریلی کشور را دارد تجربه کنیم. حیرت انگیز است! یکی از خط های اصلی راه آهن ایران، به شهر زیبای بندرعباس راه دارد و ما هم می خواهیم برای دیدار با جنوب از مسیر همین ریل ها، به سمت جنوب حرکت کنیم و با هم ایستگاه ها و امکانات قطارهای این مسیر را مرور کنیم.

20 ساعت از پایتخت به بندرعباس

هر چه از تهران فاصله می گیرید و به سمت جنوب حرکت می کنید، دل تان قرص تر می شود و اصلا احساس غریبی نمی کنید. این خاصیت جنوب است که از همان آغاز راه، به مسافران خود خوش آمد می گوید. یکی از طولانی ترین مسیرهای ریلی کشور متعلق به مسیر قطار تهران به بندرعباس است. قبل از خرید بلیط قطار برای این مسیر بهتر است بدانید که مسیری طولانی و البته جذاب را پیش رو دارید. تهران جز اولین خطوط ریلی ایران است و برای کسانی که سن شان از 70 سال عبور کرده است، این مسیر ریلی بسیار خاطره انگیز است. عجیب تر و جالب تر از همه این است که خط ریلی تهران و ایستگاه راه آهن آن، چند سال پیش، شمع صد سالگی خود را فوت کرد و وارد قرن دوم زندگی خود شد. زمانی که ایستگاه راه آهن تهران ساخته شد، کسی از معماری سیمان و آهن آن، آن چنان سر نمی آورد ولی عده ای که کمی از معماری سر در می آورند، متوجه می شوند که این ایستگاه راه آهن به سبک اکسپرسیونیستی ساخته شده است و تا به امروز، به عنوان یکی از زیباترین بناهای این سبک در خاورمیانه جایگاه خود را حفظ کرده است. قبل از این که به ایستگاه های راه آهن میان تهران تا بندرعباس بپردازیم، بد نیست برای کسانی که می خواهند از ایستگاه راه آهن تهران به بندر عباس بروند، نشانی دقیق را برای رسیدن به این ایستگاه بدهیم؛ کافی است تا با هر وسیله نقلیه ای که مورد استفاده تان است، در مسیر خیابان ولیعصر قرار بگیرید و مسیر شمال به جنوب آن را طی کنید تا به ایستگاه راه آهن تهران برسید.

ایستگاه های راه آهن میان تهران تا بندرعباس

محمدیه، کاشان، بادرود، اردکان، یزد، بافق، احمد آباد، خاتون آباد، سیرجان، گل گهر، تزرج و در نهایت، ایستگاه راه آهن بندرعباس که درست، در همسایگی خط ساحلی خلیج نیلگون فارس قرار گرفته است، ایستگاه هایی هستند که در مسیر ریلی تهران تا بندرعباس از آن ها می گذرید. راه طولانی است اما شهرهایی که از آن ها نام برده شد، هر کدام، زیبایی های ویژه خود را دارند و هر چه به بندرعباس و ایستگاه های جنوبی نزدیک تر می شوید، زیبایی های مسیر پیش رو بیش تر می شود. برای مثال می توان به دلتاها و جلگه هایی اشاره کرد که در میانه راه ایستگاه های راه آهن محمدیه و کاشان قرار گرفته اند. از ایستگاه راه آهن بادرود تا اردکان را به تماشای کاروانسراهای هزارساله مشغول می شوید و در حیرت می مانید که روزی این مسیر به جای ریل های آهن، جایگاه چاپارهای خبر رسان بوده است و هر کدام از این کاروانسراها، روزی برای خود آمد و شدی داشته اند و پاتوق ماموران مخصوص حکومت وقت آن زمان بوده اند. قطار که دوباره به راه می افتد، باید منتظر دیدن تنها شهر خشتی جهان، یزد، باشید و از دور می توان از پنجره های چند ستاره مسیر ریلی بندرعباس، نگاهی دقیق به چشم انداز ویژه ای که از شهر یزد نصیب تان شده بیاندازید. ایستگاه های راه آهن احمد آباد، خاتون آباد و سیرجان، ایستگاه هایی هستند که کم کم، نوید رسیدن به مقصد را به شما می دهند؛ چرا که با نزدیک شدن به این ایستگاه ها، متوجه رطوبت خلیج فارس می شوید و چشم تان به جمال درختان نخل همیشه سبز روشن می شود. بندر عباس، ایستگاه پایانی است و بعد از این که ساعاتی را در قطار گذراندید، می توانید با خیال راحت از قطار پیاده شده و به هتلی بروید که از قبل، از طریق رزرو هتل سایت های معتبر خریداری کرده اید، اقامت خود را شروع کنید.

بلیط قطار

ورود به بندرعباس و دیدار با قشم      

درست است که با رسیدن به ایستگاه راه آهن بندرعباس کار تمام می شود و همه به خوبی و خوشی، به مقصد رسیده اند اما برای عده ای، از ایستگاه بندرعباس، سفر جذاب آبی در راه است! در میان مسافرانی که از طریق خطوط راه آهن 12 استان خود را به بندرعباس رسانده اند، عده ای هستند که قصد سفر از بندرعباس به جزیره زیبای قشم را دارند. مسافرانی که از بندرعباس به قشم می روند، باید از راه آب و همراه با کشتی و لنج، مسیری 45 دقیقه ای در میان آب های خلیج نیلگون فارس بگذرانند تا به جزیره زیبای قشم برسند و از طبیعت ویژه این جزیره که خود فلسفه ای جدا دارد، نهایت لذت را ببرند.

قطارهای مسیر راه آهن بندرعباس

بی شک چنین مسیر ریلی افتخار آمیزی، از به روزترین و پرستاره ترین قطارهای جهان برای جا به جایی مسافران خود بهره می برد. در مسیر ریلی بندرعباس، دو دسته قطار به نام های غزال و البرز، وظیفه جا به جایی مسافران را بر عهده دارند. قطاری که بر آن سوار می شوید، چه البرز باشد و چه غزال، از بهترین امکانات ممکن برخوردار است و برای این که مسافران در مسیر، دچار خستگی مفرط و دل زدگی از سفر با قطار نشوند، تمام تجهیزات از رستوران گرفته تا سرویس های بهداشتی متعدد، امکانات الکتریکی و میان وعده رایگان را برای آن ها در هر دو دسته قطار غزال و البرز، فراهم شده است. صندلی های تخت خواب شو، بدون هیچ تفاوتی کلاسی، در هر واگن و در تمام کوپه ها گذاشته شده است و تمام مسافران می توانند از این امکانات به طور یکسان استفاده کنند. برای کسانی که تمایل دارند در حین سفر به مطالعه بپردازند نیز، کتابخانه های مجهزی تعبیه شده است که می توان در تمام طول مسیر از آن ها استفاده کرد.    

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز