آشنایی با ۲ نوع کاربردی از قفسه بندی‌های انبار

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۸:۱۱:۲۵
کد خبر: ۹۶۷۷۶۳
آشنایی با ۲ نوع کاربردی از قفسه بندی‌های انبار
امروزه در مکان های مختلف با توجه به نیاز مشتری از سیستم های قفسه بندی متفاوتی استفاده می شود همچنین صاحبان کارخانه ها و کارگاه ها دریافته اند که با کمک سیستم های قفسه بندی می توانند به شکل بهینه‌تری از فضا استفاده کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کمتر انبار یا فروشگاهی را می‎توان یافت که مجهز به سیستم های قفسه بندی از جمله سیستم قفسه بندی فروشگاه و قفسه بندی انبار نباشد. امروزه در مکان های مختلف با توجه به نیاز مشتری از سیستم های قفسه بندی متفاوتی استفاده می شود همچنین صاحبان کارخانه ها و کارگاه ها دریافته اند که با کمک سیستم های قفسه بندی می توانند به شکل بهینه‌تری از فضا استفاده کنند. شرکت اوژن از برترین شرکت‎های تولید کننده قفسه بندی انبار است که مبتنی بر استاندارهای جهانی به تولید و عرضه انواع قفسه بندی صنعتی می پردازد و تلاش می‎کند تا با استفاده از راهکارهای خلاقانه تولیداتی کاربردی‌تر برای نگهداری کالاها و اسناد فراهم کند. شما می توانید برای مشاوره پیش از خرید درباره انواع قفسه بندی انبار با کارشناسان اوژن در تماس باشید. محصولات تولید شده اوژن برای بایگانی و انبار در ادارات و سازمان‌ها، فروشگاه‎ها، کتابخانه، آرشیو، موزه و ...کاربرد دارند.

در این مطلب سعی داریم تا به معرفی 2 دسته مهم و کاربردی از انواع قفسه بندی ها بپردازیم: قفسه بندی ریلی و قفسه بندی راک

قفسه ریلی

در حال حاضر کمتر انباری وجود دارد که از انواع مختلف قفسه ها برای نظم دهی بیشتر، ایجاد طبقه‌بندی و امکان دسترسی بهتر به کالاها و محصولات استفاده نکند. استفاده از قفسه ریلی مانند سایر قفسه بندی ها باعث تسهیل انجام فعالیت‌ های انبار و افزایش بهره‌برداری از فضا خواهد شد، به خصوص زمانی که تنوع اقلام زیاد باشد. قفسه ریلی انبار یا همان قفسه بندی ریلی انبار برای ذخیره مواد اولیه و محصولات مناسب است. در این متد قفسه‎بندی کالاها و اقلام به صورت دستی بارگذاری می‎شوند. این نوع از قفسه‎ها بر اساس نیاز مشتری در چند مدل مختلف طراحی و تولید می گردند. 

از جمله ویژگی های بارز قفسه ریلی برای قفسه بندی انبار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن انباری مکانیکی و اتوماتیک

  • مدیریت انبار گردانی آسان

  • دسترسی عالی به کالاها

  • امکان اجرا به شکل چند طبقه

  • امکان تغییر فاصله و ارتفاع طبقات

  • طراحی و نصب از یک طبقه تا پنج طبقه با راهروهای ارتباطی

  • مناسب برای نگهداری اقلام متنوع با ابعاد و وزن‌های مختلف

  • امکان بارگزاری تا حداکثر ارتفاع سالن و جابه‌جایی آسان طبقات با توجه به ارتفاع کالا

  •  اتصال آسان بازوها به ستون ها به‌ وسیله کلیپس

  • ...

یکی از کاربردهای مهم این نوع از قفسه‎ها در کتابخانه‎ها است که باعث می‎شود از فضای کتابخانه به شکل بهینه‌تری استفاده شود. در واقع استفاده از قفسه ریلی نسبت به قفسه بندی ثابت  قدیمی که در کتابخانه ها کاربرد داشت، باعث صرفه جویی در محیط بایگانی شده است.

اوژن

همانطور که در بالا اشاره شد، قفسه ریلی به علت حذف راهروهای اضافی و همچنین جابه‎جایی و تنظیم آسان طبقات یعنی امکان کاهش و افزایش ارتفاع طبقات به گونه ای راحت و آسان، در بین کتابخانه‌ها بسیار رایج و محبوب شده است چراکه این نوع از قفسه‌ها برای قطع‌های مختلف کتاب نظیر قطع وزیری، قطع رقعی، قطع رحلی کوچک، رحلی متوسط، رحلی بزرگ، کتاب های نفیس و ... مناسب است و محدودیتی برای قرارگیری کتاب ها ایجاد نمی کند.

قفسه بندی راک

سیستم‌های قفسه‌بندی انبار از نوع راک بسته به فضا و نیاز کاربران آن دارای قابلیت اجرا به‌صورت یکپارچه، ترکیبی یا مکانیزه هستند. از قفسه بندی پالت راک بیشتر برای بارهای سنگین و پرحجم استفاده می شود و در این نوع از قفسه بندی اقلام را روی پالت مسطح قرار داده و می توان از لیفتراک نیز برای انتقال و جا‎به جایی بارها استفاده کرد. این نوع قفسه بندی دارای بازو افقی و پوشش کفی مناسب است. همچنین می توانید ارتفاع و عمق قفسه بندی پالت راک را به میل خود تنظیم کنید و یا ردیف های تکی و دوتایی ایجاد کنید. در این گونه از قفسه انبار برای دسترسی راحت‌تر به طبقات مختلف از وسایلی چون بالابر، پلکان و راهرو بندی مناسب در میان قفسه بندی ها استفاده می‎شود. با وجود اینکه شاید بتوان نیاز داشتن به راهروهای عریض جهت راهروبندی را از نقص های این روش قفسه بندی صنعتی برشمرد اما بی تردید با استفاده از سیستم بالکی راک ظرفیت نگهداری پالت در انبار یک مجموعه به چندین برابر خواهد رسید. این نوع از قفسه بندی در کارخانه‎ها، کارگاه‎ها، سردخانه‌ها و به طور کلی در انبارهایی که با کالاهای سنگین سرو کار دارند کاربرد بیشتری دارد.

قفسه‎بندی کفپوش‌دار و قفسه بندی پالتی دو دسته از این نوع قفسه بندی هستند. دسته اول برای ذخیره کردن محصولات و مواد اولیه به کار می رود و به صورت دستی، بار را در آن قرار می دهند و دسته دوم یعنی قفسه بندی پالت راک برای انبار کردن محصولاتی چون قطعات یدکی، ملزومات و ابزارها و بارهایی که وزن زیادی دارند یا حجیم  هستند،کاربرد دارد.

در مجموع می توان گفت قفسه راک یک ابزار کاربردی برای تجهیزات و اقلام به خصوص مواد غذایی است. با استفاده از این نوع قفسه بندی می توانیم از فضای افقی انبار به درستی استفاده کرده و در بین ردیف های آن تردد کنیم. پس اگر می خواهید فضای انبار خود را تقسیم بندی کنید از قفسه بندی راک و پالت راک استفاده کنید. قفسه بندی پالت راک بهترین گزینه برای قفسه بندی انبار و چیدمان کالای شما به شکل مناسب و با دسترسی آسان است. پالت راک یکی از انواع سیستم قفسه بندی  راک جهت نگهداری پالت ها در ارتفاع است. در این گونه از قفسه بندی انبار اگر تعداد طبقات و میزان ظرفیت به درستی رعایت نشود، کالای انبار شده در معرض خطر واژگونی قرار می گیرد و یا امکان شکستگی کالاهای زیرین به وجود می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز