بورس از دام FATF گریخت

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۱۱:۱۴:۵۶
کد خبر: ۹۶۸۳۶۱
بورس از دام FATF گریخت
بازار سرمایه در همان ساعات اولیه واکنش کوتاه مدت و منفی خود را نسبت به ورود ایران به لیست سیاه FATF نشان داد و صبح امروز شاخص کل بورس بیش از 17 هزار واحد رشد را تجربه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا یک روز پس از اعلام ورود ایران به لیست سیاه FATF  در حالی که نگرانی‌ها برای آشفتگی و بحران در بازارهایی مثل بورس، سکه و طلا تشدید شده‌بود، بازار سرمایه در ساعات اولیه نخستین روز هفته با افت 10 هزار واحدی مواجه شد اما پتروشیمی‌ها، نفتی‌ها و فولادی‌ها دوباره شاخص را بالا بردند.

در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۷۴۵ هزار و ۳۲۰ نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار میلیارد تومان در بورس معامله شد و شاخص بورس که تحت تاثیر نماد بانک ملت در ساعات ابتدایی با حدود ۱۰ هزار واحد ریزش مواجه شده بود، در نهایت با حمایت حقوقی‌ها با صعود ۳۱۱۱ واحدی به کار خود پایان داد و به ۴۸۱ هزار و ۸۶۹ واحد رسید.

اما شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز بازار سرمایه هم بیش از 17هزار واحد رشد را تجربه کرد.

شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۶۴ واحد رشد در ساعات ابتدایی امروز به عدد ۴۹۸ هزار و ۹۱۲ واحد رسیده و وارد کانال ۴۹۰ هزار واحد شد.

تعداد معاملات امروز بازار  به 625 هزار و 911 معادل 5687 میلیارد ریال رسید و ارزش معاملات 41704 هزار میلیارد ریال شد.

برخی کارشناسان از جمله عوامل صعود بورس را رشد بازار ارز دانسته‌اند و در خصوص آثار FATF می‌گویند که پیش از این‌ها خبرهای عدم تمدید مهلت ایران از سوی FATF تاثیرات منفی خود را بر بازارها گذاشته‌بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز