واکسن کرونا بازار نفت را آرام کرد

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۲:۰۲:۴۴
کد خبر: ۹۶۹۴۲۶
واکسن کرونا بازار نفت را آرام کرد
خبر کشف یک واکسن برای ویروس کرونا تا حدودی بازارهای اقتصادی را آرام کرد و این مساله مانع ریزش بیشتر قیمت نفت شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، قیمت نفت برنت امروز با 17 سنت افزایش به 55 دلار و 94 سنت رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدییت نیز با 10 سنت رشد با قیمت 51 دلار و 53 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

بر اساس نوشته گلوبال تایمز یکی از اساتید دانشگاه تیانجین در نزدیکی پکن اعلام کرد این دانشگاه موفق به ساخت واکسن خوراکی ضد کرونا شده‌است. طبق اعلام این دانشگاه این واکسن همچنین می‌تواند به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماران آلوده باشد.

به گفته این رسانه، یکی از مبتلایان چهار دوز از این واکسن را استفاده کرده و تاکنون هیچ عوارض جانبی را تجربه نکرده‌است.

گفته می‌شود که این واکسن خوراکی از «ساکارومایسس سرویزیا» به عنوان حامل مواد غذایی استفاده می‌کند و پروتئین موجود در آن، ویروس کرونا را شناسایی کرده  و با تولید آنتی بادی‌ها به مبارزه با این ویروس می‌پردازد.

در حال حاضر این دانشگاه به دنبال شرکای لازم برای انجام کارآزمایی بالینی است.

این خبر تا حدودی وزن عرضه در بازارها را کاهش داد و این مساله می‌تواند جبرانی باشد برای کاهش تقاضا در بازار نفت.

به دنبال سقوط قیمت نفت تحت تاثیر ویروس کرونا در روزهای گذشته، ارزش سهام شرکت‌های انرژی در آمریکا به شدت کاهش یافته تا جایی که سهام شرکت «چساپیک آمریکا» به پایین‌ترین حد خود در تاریخ رسید.

پایگاه خبری مارکتواچ نوشت که سهام شرکت‌های انرژی در روز دوشنبه (پنجم اسفندماه) با سقوط گسترده روبه‌رو شد، زیرا نگرانی‌ها درباره پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا موجب شد قیمت نفت کاهش یابد.

شاخص سهام انرژی اس‌پی‌دی‌آر آمریکا دیروز با ۴.۱ درصد کاهش روبه‌رو شد و به پایین‌ترین حد خود از ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون رسید و همه ۲۸ شرکت موجود در این شاخص، با کاهش ارزش سهام روبه‌رو شدند.

بزرگ‌ترین بازنده در این سقوط سهام، شرکت سیمرکس انرژی و دوون انرژی بودند که ارزش سهام آنها به ترتیب ۶.۵ و ۶.۴ درصد کاهش یافت. 

همچنین ارزش سهام شرکت اکسون موبیل ۳.۳ درصد، شرکت ماراتن اویل ۵.۷ درصد و کیندر مورگن ۱.۸ درصد کاهش یافت، ارزش سهام شرکت چساپیک آمریکا نیز با ۴ درصد کاهش به پایین‌ترین حد خود در تاریخ رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز