عضو اتحادیه چلوکباب و چلوخورش:

گوشت قرمز گران نشده‌ است/ هجوم مردم به مغازه‌ها باعث افزایش کاذب قیمت‌ها می‌شود/ رستوران‌ها و واحدهای فعال به شکل بیرون بَر ارائه خدمات می‌کنند

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۰۵:۲۵:۵۷
کد خبر: ۹۷۰۵۹۰
گوشت قرمز گران نشده‌ است/ هجوم مردم به مغازه‌ها باعث افزایش کاذب قیمت‌ها می‌شود/ رستوران‌ها و واحدهای فعال به شکل بیرون بَر ارائه خدمات می‌کنند
عضو اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی برای گوشت قرمز نداشتیم و گرانی‌های اخیر در بازار کاذب است.

«ناصر حسینی»، عضو اتحادیه چلوکباب و چلوخورش، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا اظهار کرد: اعضای این اتحادیه همچنان به نرخ قبلی به خرید گوشت گوسفندی می‌پردازند و اگر هم در مواردی گرانی این محصول صورت گرفته به‌خاطر هجوم مردم و افزایش تقاضا در روزهای اخیر بوده و این افزایش قیمت کاذب است.

او افزود: اتحادیه در حال حاضر به همان قیمت قبلی به خرید برنج و گوشت می‌پردازد و هیچ افزایشی در قیمت‌ها نداشته‌ است. برای مثال گوشت مورد نیاز کباب برگ (مغز راسته) با قیمت ۱۸۰هزار تومان در هر کیلو و گوشت مورد نیاز کباب کوبیده، کیلویی ۵۰هزار تومان خریداری می‌شود.

حسینی با اشاره به هجوم مردم به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برای خرید و رفتارهای هیجانی خاطرنشان کرد: افزایش تقاضای ناگهانی باعث شده قیمت برخی اقلام از جمله گوشت قرمز در بازار بالا برود در صورتی که این افزایش قیمت، کاذب و غیرمنطقی است.

عضو اتحادیه چلوکباب و چلوخورش در خصوص کاهش فروش این صنف گفت: با توجه به کاهش مراجعات مردم، میزان فروش تا ۶۰ درصد کاهش یافته و واحدی که ۱۰من برنج مصرف می‌کرده روزهای اخیر مصرف برنج آن تا ۴من کاهش پیدا کرده‌ است.

حسینی همچنین از امکان اجرای طرحی در روزهای آینده خبر داد که براساس آن رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها تنها به بیرون فعالیت داشته‌ باشند و امکان مراجعه حضوری، وجود نداشته‌ باشد.

این فعال اقتصادی با اشاره به ضرورت تعطیلی اماکن عمومی و پر تردد در این ایام و برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به حضور گردشگران و مسافران خارجی به ویژه در ایام نوروز و به منظور پاسخ به نیاز آن‌ها، قرار است رستوران‌ها و واحدهای فعال این صنف تنها به شکل بیرون بر به ارائه خدمات، بپردازند.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک و دستکش و ظروف یک بار مصرف در همه رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها اجباری بوده و تمرد از آن، تخلف محسوب می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز