نحوه انحلال و واگذاری شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی مشخص شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۸:۱۶:۴۶
کد خبر: ۹۷۱۳۵۴
نحوه انحلال و واگذاری شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی مشخص شد
هیات واگذاری در 358امین جلسه خود در وزارت امور اقتصاد و دارایی نحوه واگذاری و انحلال شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی را مشخص کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بر اساس مصوبه این هیات مقرر شد که شرکت مادرتخصصی ذیربط، مصوبه مجامع عمومی شرکت‌های «آب و فاضلاب روستایی» به عنوان واگذار کننده و «شرکت‌های آب و فاضلاب استانی» به عنوان گیرنده را با موضوع موافقت به اقداماتی که در ذیل تشریح می‌شود و پذیرش نتایج آن اخذ کند.

1- کلیه اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول، مشهود و نامشهود شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی سراسر کشور توسط کارشناسان منتخب مجمع عمومی آنها ارزیابی شود.

2- ارزش روز حق انشعابات کلیه مشترکین شرکت‌های آبفای روستایی، طبق آخرین مصوبه شورای اقتصاد و همچنین ظوابط مندرج در آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب تعیین شود.

3- خالص ارزش روز دارایی‌های جاری و غیر جاری و همچنین بدهی‌ها و حقوق عمومی این شرکت‌ها، پس از جمع‌بندی توسط کارشناس رسمی منتخب مجامع عمومی شرکت‌ها در جلسه هیات واگذاری مطرح و با قیمت مصوب‌شده توسط هیات واگذاری به تایید مجامع عمومی شرکت‌های «آب و فاضلاب روستایی» و «شرکت‌های آب و فاضلاب استانی» خواهد رسید و در دفاتر شرکت‌های آب و فاضلاب استانی به ظرفیت دولت ثبت خواهد شد.

بر اساس تصمیم هیات واگذاری، پس از انجام اقدامات فوق‌الذکر برای هر یک از شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی، شرکت مادرتخصصی ذیربط نسبت به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده با موضوع انحلال شرکت آب و فاضلاب روستایی مربوط، اقدام می‌کند و پس از آن باید مصوبه هیات واگذاری را در خصوص انحلال آن شرکت اخذ کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز