ریزش جنون آمیز نفت تا ۳۳دلار

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۰:۱۲:۳۶
کد خبر: ۹۷۵۱۹۷
ریزش جنون آمیز نفت تا ۳۳دلار
قیمت نفت خام امروز با شروع جنگ نفتی و پایان توافق اوپک با ریزشی جنون‌آمیز همراه شد و حدود 30 درصد سقوط کرد و به ۳۳دلار رسید. عربستان در پی عدم همراهی روسیه در کاهش تولید، اعلام کرده بود که بازار نفت را به جهنمی برای تولید کنندگان تبدیل می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بعد از اینکه عربستان سعودی جنگ تهاجمی قیمت را در آخر هفته شروع کرد، قیمت نفت  30 درصد در ثانیه‌های ابتدایی معاملات امروز بازار سقوط کرد و به پایین ترین سطح قیمت نفت در چهار سال گذشته رسید.

نفت خام برنت، به عنوان معیار بین المللی، از 45 دلار در هر بشکه به 33 دلار در هر بشکه رسید و یکی از بزرگترین ریزش‌های یک‌روزه خود را در تاریخ ثبت کرد. 

به نوشته فایننشیال تایمز، این نشان‌دهنده مخالفت معامله‌گران با تصمیم عربستان سعودی مبنی بر افزایش تولید و ارائه تخفیف‌های عمیق برای نفت خام خود است. 

بنچمارک آمریکا West Texas Intermediate نیز در همین راستا به زیر 30 دلار در هر بشکه رسید.

این فروش بزرگ به دنبال سقوط اتحاد نفتی عربستان سعودی در روز جمعه است، چرا که روسیه به‌رغم افت شدید تقاضا برای شیوع کرونا ویروس، از کاهش تولید نفت خودداری کرد.

عربستان سعودی، رهبر بالقوه اوپک، باهکاهش قیمت‌ها واکنش نشان داده و اعلام کرده‌است که می‌تواند بازار را به جهنمی برای تولیدکنندگان نفت تبدیل کند. 

 این اقدام در راستای تلاشی برای فشار به روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت‌های گران‌قیمت از جمله نفت شیل ایالات متحده انجام شده‌است.

باب مک نالی عضو گروه انرژی Rapidan در این زمینه گفت:"سقوط تقاضا با روند افزایش همزمان هم بسیار نادر است." 

وی گفت: "این روند نزولی تقریبا اوایل دهه 1930 بی‌سابقه است و این تازه شروع سقوط قیمت نفت است."

گلدمن ساکس، یکی از بانفوذترین بانک‌ها در بازارهای کالایی، روز یکشنبه پیش‌بینی قیمت خود را برای برنت به 30 دلار در هر بشکه برای سه ماهه دوم و سوم کاهش داد و هشدار داد که ممکن است در هفته‌های آینده قیمت نفت به 20 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز