جهش طلای جهانی در آشفته بازار نفت و سهام

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۱:۳۴:۲۹
کد خبر: ۹۷۵۲۷۷
جهش طلای جهانی در آشفته بازار نفت و سهام
در حالی که قیمت نفت و شاخص بورس‌های جهان در سقوط با هم رقابت دارند، هجوم سرمایه به سمت بازار امن طلا، قیمت جهانی فلز زرد را با جهش همراه کرده و قیمت هر اونس طلا به بالای ۱۷۰۰ دلار رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رویترز نوشت: پیش از ریزش قیمت نفت برنت، سقوط قیمت معاملات آتی شاخص S&P و تمام منحنی بازدهی اوراق برای نخستین بار به زیر یک درصد نزول کند، فلز گرانبها بالاترین سطح خود را از سال ۲۰۱۲ تجربه کرد.

این بازار سرمایه گذاری سنتی سال جاری و بدنبال جهش ۱۸ درصدی در سال ۲۰۱۹، با افزایش قیمت مواجه شد؛ همزمان بحران بهداشت جهانی به دنبال شیوع ویروس کرونا رو به گسترش بوده و بانک های مرکزی برای کاهش خسارت های ناشی از آن، اقدام به کاهش نرخ بهره کردند.

گروه گولدمن ساکس که طلا را آخرین پناهگاه سرمایه گذاران نامیده و پیش بینی کرده است که قیمت آن به ۱۸۸۰ دلار برسد، در مطلبی طلا معادل واکسنی در برابر ویروس کرونا خواند.

«مایکل مک کارتی» استراتژیست ارشد بازار در سی ام سی مارکتس، گفت: در حال حاضر سرمایه گذاران به سوی سرمایه گذاری های امن هجوم می برند و سرمایه گذاری در طلا سودآوری بزرگی است. پیش از آنکه شرایط بهتر شود، اوضاع ناخوشایندتری را پیش رو داریم که البته برای طلا خبر خوبی محسوب می شود.

شاخص اسپات گلد ۱.۸ درصد رشد داشت و هر اونس طلا با قیمت ۱۷۰۳.۳۹ دلار معامله شد؛ این رقم بالاترین قیمت آن از دسامبر ۲۰۱۲ بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز