نفت ۸درصد افت قیمت را جبران کرد

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۰:۲۷:۲۰
کد خبر: ۹۷۵۷۴۰
نفت ۸درصد افت قیمت را جبران کرد
قیمت نفت پس از معاملات دیروز که بیشترین افت روزانه را به ثبت رسانده بود در معاملات امروز با افزایش ۸ درصدی همراه شد .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا قیمت نفت در معاملات روز گذشته به پایین ترین میزان نسبت به سال ۲۰۱۶ رسیده بود. افت ۳۰ درصدی قیمت نفت در یک جلسه معاملاتی، اتفاقی بود که ۳۰ سال گذشته در بازارهای جهانی روی داد . سال ۱۹۹۱ میلادی(۱۳۶۹ شمسی) سالی که قیمت نفت به دلیل جنگ خلیج فارس و حمله آمریکا به کویت و عراق با افت ۳۰ درصدی در یک جلسه معاملاتی رو به رو شده بود.

در حالی که قیمت نفت در معاملات روز گذشته با بیشترین میزان افت نسبت به ۳۰ سال گذشته رو به رو شد و در یک جلسه معاملاتی بیش از ۳۰ درصد افت را از آن خود کرد، توانست در معاملات امروز ۸ درصد از افت دیروز را جبران کند.

این در حالی است که، دونالد ترامپ دیروز پس از افت سنگین قیمت نفت و افت شدید شاخص ها اعلام کرد: تمامی تلاش خود را برای تقویت اقتصاد آمریکا به خرج خواهیم داد تا بتوانیم تاثیرات ویروس کرونا را بر بدنه اقتصادی کشور از بین ببریم یا حداقل کاش دهیم.

وی ادامه داد: آمادگی تزریق نقدینگی سنگین جهت حمایت از اقتصادمان را داریم؛ اقتصاد آمریکا شرایط خوب و قوی دارد.

به این ترتیب، قیمت نفت در معاملات امروز با افزایش ۸.۳ درصدی به هر بشکه ۳۷ دلار و ۲۱ سنت رسید و قیمت نفت آمریکا با رشد ۷.۹ درصدی هر بشکه ۳۳ دلار و ۵۹ سنت معمله شد .

بر این اساس، قیمت نفت در معاملات روز گذشته به پایین ترین میزان نسبت به سال ۲۰۱۶ رسیده بود. افت ۳۰ درصدی قیمت نفت در یک جلسه معاملاتی، اتفاقی بود که ۳۰ سال گذشته در بازارهای جهانی روی داد . سال ۱۹۹۱ میلادی(۱۳۶۹ شمسی) سالی که قیمت نفت به دلیل جنگ خلیج فارس و حمله آمریکا به کویت و عراق با افت ۳۰ درصدی در یک جلسه معاملاتی رو به رو شده بود.

اما در بازارهای جهانی، جنگ نفتی میان عربستان و روسیه موجب شد تا ارزش پول روسیه امروز همراستا با سقوط قیمت نفت، با کاهش ۸ درصدی همراه شود.

هزینه این جنگ نفتی برای نیز بسیار بالا است و  ارزش بازار شرکت نفت آرامکو در بورس ریاض امروز ۸۰ میلیارد دلار سقوط کرد و احتمالا برنامه های این کشور برای فروش بخش بیشتری از سهام شرکت به منظور کسری بودجه را ملغی خواهد کرد.

از سوی دیگر، کارشناسان معتقدند، مصرف کنندگان نفت برنده اصلی این جنگ نفتی خواهند بود. این در حالی است که، دونالد ترامپ نیز در یک تویت از افت قیمت نفت استقبال کرد و اعلام داشت که قیمت بنزین در حال کاهش است.

اختلافات میان روسیه و عربستان، روسیه و مابقی اعضای اوپک و عدم تمایل این دو کشور به تمدید دوره کاهش میزان تولیدات نفتی موجب افت شدید قیمت این کالا در بازارهای جهانی شد در حالی که نگرانی های سرایت ویروس کرونا به دیگر کشورها و تعطیلی اقتصادها، موجب برهم ریختن تعادل بازارها و شاخص های سهام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز