شرایط اقامت کانادا

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۴:۱۹:۵۵
کد خبر: ۹۷۵۹۵۸
شرایط اقامت کانادا
راه های مختلفی برای اخذ اقامت کانادا وجود دارد، اما همه آن ها را می توان در 6 دسته بندی اصلی قرار داد؛ اخذ ویزای تحصیلی کانادا، اقامت کانادا از طریق کار در این کشور، برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی، ازدواج با تبعه کانادا، تولد فرزند در خاک کانادا و پناهندگی در کانادا.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شرایط اقامت کانادا از طریق تحصیل به صورت غیرمستقیم فراهم است. به این معنا که شما تنها با تحصیل در این کشور نمی توانید اقامت کانادا را به دست آورید. برای اینکه شرایط اقامت کانادا و اخذ تابعیت این کشور را داشته باشید باید پس از پایان تحصیلات، نوع اقامت خود را به کاری یا انواع دیگر تغییر دهید. برنامه اقامت کاری در کانادا پس از پایان تحصیلات از قوی ترین برنامه های مهاجرتی در دنیا است. شما پس از پایان تحصیل در کانادا بین 9 ماه تا 3 سال (بسته به طول دوره تحصیلی) مجاز به جستجوی کار در این کشور هستید. پس از 3 سال کار در این کشور نیز می توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید. البته نکته مهمی که باید به آن توجه ویژه داشت این است که تحصیل در همه دوره های تحصیلی و در همه مؤسسات آموزشی منجر به دریافت مجوز کار پس از پایان تحصیل نخواهد شد. بنابراین باید در انتخاب دوره تحصیلی و دانشگاه یا کالج با دقت زیادی عمل کنید.

برای کار در کشور کانادا می توانید از دو راه اقدام کنید. روش اول این است که از طرف کارفرمایی در این کشور دعوتنامه کاری دریافت کنید و سپس برای ویزای کار کانادا اقدام کنید. روش دیگر این است که از طریق برنامه اسکیل ورکر اقدام کنید. در این برنامه بر اساس معیارهای متنوع امتیاز خواهید گرفت و در صورت کسب امتیاز کافی از ابتدا به شما و اعضای خانواده تان اقامت دائم کانادا اعطا می شود.

سرمایه گذاری در کانادا نیز می تواند شرایط اقامت کانادا را برای شما فراهم کند. معمولاً هر یک از ایالات کانادا برنامه های سرمایه گذاری منحصر به فردی دارند و بر اساس یک سیستم امتیاز بندی افراد را انتخاب می کنند. در برخی از ایالات مانند نیوبرانزویک در ابتدا به سرمایه گذاران اقامت دائم اعطا می شود و در برخی دیگر ابتدا اقامت موقت اعطا شده و در صورتی که بیزنس راه اندازی شده با موفقیت عمل کند می توان اقامت دائم کانادا را کسب نمود.

در ادامه شرایط اقامت کانادا از طریق مختلف بیشتر بررسی خواهد شد.

شرایط تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا برای بسیاری از ایرانیان فراهم می باشد. کشور کانادا هر ساله پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می باشد و ایرانیان بسیاری نیز در جمع این دانشجویان هستند. دلایل زیادی می توان برای محبوبیت دانشگاه های کانادا در بین دانشجویان بین المللی بیان کرد، اما مهم ترین آن ها را می توان سیستم آموزشی برجسته، وجود دانشگاه ها با رنک جهانی در این کشور، جامعه ای مهاجر پذیر و دارای تنوع فرهنگی بالا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و از همه مهم تر برنامه اقامت پس از تحصیل در این کشور دانست. شرایط تحصیل در کانادا در مدارس، دانشگاه ها و کالج ها فراهم است. متقاضیان با توجه به سن و رشته تحصیلی خود می توانند محل تحصیل و مقطع تحصیلی خود را انتخاب نمایند.

مدارس شبانه روزی در کانادا دانش آموزان بین المللی فراوانی را می پذیرد و دانش آموزان را برای ورود به بهترین دانشگاه در کانادا یا دانشگاه های برتر دیگر در جهان آماده می کند. نکته مثبت در خصوص تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا این است که یکی از والدین نیز می تواند به عنوان همراه دانش آموز ویزای کانادا را دریافت کند.

دانشگاه های شناخته شده زیادی نیز در کانادا وجود دارد که می تواند گزینه مناسبی برای دانشجویان باشد. از جمله شرایط تحصیل در کانادا در دانشگاه ها داشتن سن مناسب و ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد. علاوه بر دانشگاه ها امکان تحصیل در کالج های کانادا نیز وجود دارد. متقاضیان می توانند در دوره های کوتاه مدت 1 ساله یا 2 ساله در کالج ها در دوره های کوآپ شرکت نمایند. دوره های کوآپ برنامه هایی هستند که به صورت تحصیل و کار همزمان ارائه می شود. در این دوره ها دانشجویان در نیمه ابتدایی دوره آموزش می بینند و در نیمه دوم به کارآموزی می پردازند؛ که این کارآموزی با دریافت حقوق همراه است. در واقع دانشجویان در دوره کارآموزی می توانند معادل مبلغی که برای دوره پرداخته اند حقوق دریافت کنند.

ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا یکی از روش های کم هزینه و محبوب برای مهاجرت به کانادا است. برای کار در این کشور دو راه دارید. راه اول این است که یک پیشنهاد کار از سوی کارفرمایی در کشور کانادا اخذ کنید و سپس درخواست ویزای کاری کانادا را ارائه دهید. درخواست شما توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی می شود و در صورتی که اشتغال شما در آن سمت شغلی به بازار کار کشور کانادا ضربه ای وارد نکند می توانید ویزای کاری کانادا را دریافت کنید. برای اینکه شرایط اقامت کانادا به صورت دائم را داشته باشید باید در نهایت در برنامه اکسپرس اینتری امتیاز کافی را کسب کنید و با توجه به اینکه در کانادا مشغول به کار هستید شانس بالایی برای کسب امتیازات لازم خواهید داشت.

راه دیگر برای کار در کشور کانادا، اقدام از طریق برنامه اسکیل ورکر (Skilled Worker) است. این برنامه برای جذب نیروی کار ماهر طراحی شده است و به افراد بر اساس معیار های متنوعی امتیاز می دهد. مهم ترین معیار هایی که در این سیستم دارای امتیاز است شامل سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و مدرک زبان می باشد. در صورتی که امتیاز لازم را در هر دو مرحله این برنامه کسب کنید به شما و اعضای خانواده تان از ابتدا اقامت دائم کانادا اعطا خواهد شد.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا روش های متنوعی وجود دارد. هر یک از استان ها یا ایالات کانادا برنامه های استانی منحصر به فردی را معرفی کرده اند. در برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی بر اساس معیارهای مختلفی به افراد امتیاز می دهند. شناخته شده ترین و محبوب ترین برنامه های استانی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا، برنامه استان های آنتاریو، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک و کبک است. میزان سرمایه مورد نیاز برای این برنامه ها در هر استان متفاوت است و از 250 هزار دلار کانادا (در استان نیوبرانزویک) شروع می شود. علاوه بر میزان سرمایه معیار های دیگری نیز سنجیده می شود. سابقه کار مدیریتی یکی از معیار های مهم است که در اکثر برنامه های استانی دارای اهمیت است. سن در برخی از استان ها دارای اهمیت است. معمولاً باید طرحی که برای کارآفرینی ارائه می دهید منجر به اشتغال 1 یا 2 نفر از تبعه کانادا یا مقیم دائم این کشور شود. اکثر استان های برای مدرک زبان نمره بالایی از متقاضیان نمی خواهند. در اکثر برنامه های استانی ابتدا ویزای سرمایه گذاری کانادا به صورت موقت صادر می شود و پس از گذشت چند سال تبدیل به اقامت دائم می شود. اما در برنامه استانی نیوبرانزویک از ابتدا به فرد و اعضای خانواده اقامت دائم اعطا خواهد شد.

راه های ارتباط با مؤسسه حقوقی ملک پور

وبسایت های مؤسسه:

malekpourmie.com

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

شماره های تماس با مؤسسه:

شماره تماس دفتر تهران: 49076-021

021-49196000

شماره دفتر مرکزی وین: 0043720022199

شماره دفتر کانادا: 0018002421824

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز